Διατροφικές γνώσεις παιδιών δημοτικού στην περιοχή Θεσσαλονίκης (Bachelor thesis)

Κουγιουμτζόγλου, Θεοδώρα/ Μανούρη, Αναστασία


Εισαγωγή Στην παρούσα εργασία γίνεται μια προσπάθεια μελέτης και διερεύνησης των παραγόντων που επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών στη σχολική ηλικία. Αρχικά πραγματοποιείται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση στις φυσιολογικές ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης ηλικίας, τη διατροφική συμπεριφορά των παιδιών στην παιδική και σχολική ηλικία, αλλά και των παραγόντων που επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Σκοπός Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εκτίμηση των διατροφικών γνώσεων σε δείγμα(ν= 167) παιδιών δημοτικού, 9-12 ετών, στο πολεοδομικό συγκρότημα του Νομού Θεσσαλονίκης, καθώς και η αξιολόγηση των διατροφικών γνώσεων μετά από ένα πρόγραμμα διατροφικής παρέμβασης και τέλος, αξιολόγηση της διαφοροποίησης μεταξύ των παιδιών πριν δεχτούν την παρέμβαση και αντίστοιχα με το τέλος του προγράμματος. Υλικό Αντιπροσωπευτικό δείγμα 167 παιδιών Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεων, 9-12 ετών, στα πλαίσια εκπαιδευτικού προγράμματος σε συνεργασία με την Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη του δήμου Θεσσαλονίκης. Το υλικό αποτελούσαν 77 αγόρια και 90 κορίτσια ηλικίας 11,14±0,73 ετών. Μεθοδολογία Αρχικά, διεξήχθησαν ανθρωπομετρικές μετρήσεις (βάρους, ύψους) σε όλα τα παιδιά(ν=167) και υπολογίστηκε ο Δείκτης Μάζας Σώματος(ΔΜΣ) διαιρώντας το βάρος του εξεταζόμενου(σε κιλά) με το τετράγωνο του ύψους(σε μέτρα). Ο ΔΜΣ χρησιμοποιήθηκε ως δείκτης εκτίμησης της σωματικής διάπλασης των παιδιών(φυσιολογικού βάρους, υπέρβαρα και παχύσαρκα), ενώ ταυτόχρονα έγινε συλλογή δεδομένων μέσω ερωτηματολογίου 14 ερωτήσεων που παραβρίσκεται στη τελευταία σελίδα της εργασίας) περί διατροφικών γνώσεων σε όλα τα παιδιά. Έπειτα ακολούθησε πρόγραμμα παρέμβασης στα παιδιά που στόχευε στην βελτίωση των διατροφικών γνώσεων. Δημιουργήθηκε έτσι εκπαιδευτικό υλικό προσαρμοσμένο στα ελληνικά δεδομένα και την κουλτούρα και οργανώθηκε σεμινάριο σωστής διατροφής στα παιδιά. Με το πέρας του προγράμματος δόθηκε το ίδιο ερωτηματολόγιο 14 ερωτήσεων περί διατροφικών γνώσεων στα παιδιά.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Επιστημών Υγείας / Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας
Subject classification: Διατροφικές συνήθειες
Food habits
Παιδιά -- Διατροφή -- Ελλάδα -- Θεσσαλονίκη
Children -- Nutrition -- Greece -- Thessaloniki
Description: Πτυχιακή Εργασία - Σχολή Επιστημών Υγείας - Τμήμα Επιστημών Διατροφής και Διαιτολογίας, 2016 α.α7498
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12238
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ............................................................................................................... 3 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ........................................................................................................ 6 ΕΙΣΑΓΩΓΗ................................................................................................................. 7 1. ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ........................................................................... 9 1.1 ΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ.............................................................................. 9 1.2 ΘΡΕΠΤΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ.............................................................................. 9 2. ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ................................ 20 3. Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ – ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ................................................... 25 3.1 Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ...................................................... 25 3.2 ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ............. 27 3.3 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ........................................................................................ 29 3.3.1 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ .......................................................................................... 29 3.3.2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ........................................................................ 31 3.3.3 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ .................................................................... 32 3.3.4 ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ............................................................ 33 4. ΕΡΕΥΝΑ .......................................................................................................... 35 4.1 ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ...................................................................................... 35 4.2 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ........................................................................... 35 4.3 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ................................................................................. 37 4.3.1 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΓΟΡΙΩΝ ......................... 40 4.3.2 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ...................... 42 4.3.3 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ .......................... 44 4.4 ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ........................................ 47 4.4.1 ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΑ............... 47 4.4.2 ΑΝΆΛΥΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΑΝΆΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΆΞΗ ΦΟΊΤΗΣΗΣ........ 52 4.4.3 ΑΝΆΛΥΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΑΝΆΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΦΎΛΟ ............................ 67 4.4.4 ΑΝΆΛΥΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΝ ΑΝΆΛΟΓΑ ΤΟΝ ΔΜΣ ................................... 77 4.5 ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ........................................................... 94 4.6 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ......................................................................................... 97 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ..................................................................................................... 100 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ........................................................................................................ 107
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12238
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.