Η Ποιότητα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η Περίπτωση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος. (Master thesis)

Νέλλα, Αθηνά


ABSTRACT Today's social, technological and economic conditions require changes in many areas. One of these is the Higher Education sector, which feeds the market and society with executives capable of meeting these requirements. Today's Higher Educational Institutions promote scientific knowledge through teaching and generate new knowledge through research. The need to meet the multiple needs has led to the establishment of many Higher Educational Institutions, each with the aim of excellence, trying to attract initially remarkable professors and researchers, and then the most capable students. In order to achieve excellence, the Institutions turned their attention to providing higher quality educational and administrative services to students and teachers in an effort to distinguish between the rest. This distinction is made through the evaluation and the conditions it sets. The purpose of this paper is to determine the extent to which the International Hellenic University has succeeded in achieving excellence, following the basic principles of quality preservation, mainly through the evaluation, and what is the opinion of the staff of the Foundation for this effort. The survey was conducted by sending an electronic questionnaire to evaluators and evaluators and the results that emerged show a convergence of views in most cases, while in some questions the answers are in the opposite direction.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης& Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων
Subject classification: Εκπαίδευση, Ανώτατη--Ελλάδα
Education, Higher--Greece
Διοίκηση ολικής ποιότητας
Total quality management
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
International Hellenic University
Keywords: Ανώτατη Εκπαίδευση;Τριτοβάθμια Ιδρύματα;διοικητικές υπηρεσίες;εκπαιδευτικές υπηρεσίες;Higher Education;Higher Education Institutions;administrative services;educational services
Description: Μεταπτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων,2018--9659
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12229
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή Εργασία
Subject classification: Εκπαίδευση, Ανώτατη--Ελλάδα
Education, Higher--Greece
Διοίκηση ολικής ποιότητας
Total quality management
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
International Hellenic University
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης& Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων
Publication date: 2018-05-07
Bibliographic citation: <<Νέλλα Αθηνά>>,<<Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ>>, <<Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας / Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων >>, <<Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης>>, <<2018>>
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Οι σημερινές κοινωνικές, τεχνολογικές και οικονομικές συνθήκες της εποχής επιτάσσουν αλλαγές σε πολλούς τομείς. Ένα από αυτούς είναι και ο τομέας της Ανώτατης Εκπαίδευσης, ο οποίος τροφοδοτεί την αγορά και την κοινωνία με στελέχη ικανά να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις αυτές. Τα σημερινά Τριτοβάθμια Ιδρύματα προωθούν την επιστημονική γνώση μέσω της διδασκαλίας και παράγουν νέα γνώση μέσω της έρευνας. Η ανάγκη για κάλυψη των αναγκών έχει οδηγήσει στην ίδρυση πολλών Τριτοβάθμιων Ιδρυμάτων, που καθένα έχοντας ως στόχο του την αριστεία, προσπαθεί να προσελκύσει αξιόλογους καθηγητές και ερευνητές και τους ικανότερους φοιτητές. Προκειμένου να επιτευχθεί η αριστεία, τα Ιδρύματα στρέψανε την προσοχή τους στην ποιοτικότερη παροχή εκπαιδευτικών και διοικητικών υπηρεσιών, ώστε να διακριθούν ανάμεσα στα υπόλοιπα. Σκοπός της παρούσης εργασίας είναι να ο βαθμός που το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος έχει καταφέρει να πετύχει την αριστεία, ακολουθώντας τις βασικές αρχές της διατήρησης της ποιότητας κυρίως μέσω της αξιολόγησης και ποια είναι η γνώμη του προσωπικού του Ιδρύματος για την προσπάθεια αυτή. Η έρευνα διενεργήθηκε με την αποστολή ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου σε αξιολογούμενους και αξιολογητές. Τόσο οι αξιολογητές, όσο και οι αξιολογούμενοι συμφωνούν ότι πρόκειται για μια διαδικασία κυρίως τυπική που τα αποτελέσματα της λαμβάνονται υπόψιν στο βαθμό που ο αξιολογούμενος επιθυμεί. Η αξιολόγηση ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων αποτελεί μέσο παρακίνησης των υπαλλήλων. Αξιολογητές και αξιολογούμενοι επιθυμούν να υπάρχει σύνδεση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησής τους με τον μισθό και τη δυνατότητα προαγωγής τους.
ABSTRACT Today's social, technological and economic conditions require changes in many areas. One of these is the Higher Education sector, which feeds the market and society with executives capable of meeting these requirements. Today's Higher Educational Institutions promote scientific knowledge through teaching and generate new knowledge through research. The need to meet the multiple needs has led to the establishment of many Higher Educational Institutions, each with the aim of excellence, trying to attract initially remarkable professors and researchers, and then the most capable students. In order to achieve excellence, the Institutions turned their attention to providing higher quality educational and administrative services to students and teachers in an effort to distinguish between the rest. This distinction is made through the evaluation and the conditions it sets. The purpose of this paper is to determine the extent to which the International Hellenic University has succeeded in achieving excellence, following the basic principles of quality preservation, mainly through the evaluation, and what is the opinion of the staff of the Foundation for this effort. The survey was conducted by sending an electronic questionnaire to evaluators and evaluators and the results that emerged show a convergence of views in most cases, while in some questions the answers are in the opposite direction.
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Πρόλογος 7 Abstract 8 Εισαγωγή 9 Κεφάλαιο 1ο Η δομή του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος 12 1.1 Βασική Νομοθεσία για την Ελληνική Εκπαίδευση 13 1.2 Η Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα 14 1.2.1. Ιστορική Αναδρομή 14 1.2.2 Οργάνωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης 16 1.2.3. Ακαδημαϊκή Οργάνωση 20 1.2.4 Διοικητική Οργάνωση 21 1.2.5 Εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση 25 Κεφάλαιο 2ο Ποιότητα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 26 2.1 Ορισμός 26 2.2 Συστήματα Ποιότητας 26 2.3 Ποιότητα στην Ανώτατη Εκπαίδευση 28 2.4 Αναγκαιότητα Ποιότητας στα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης 30 2.5 Διασφάλιση της Ποιότητας 31 2.6 Διασφάλιση Ποιότητας στην Ευρώπη 32 2.6.1 Ιστορική Αναδρομή της διασφάλισης της ποιότητας στην Ευρώπη 34 2.7 Σκοπός της Διασφάλισης της Ποιότητας και βασικές αρχές 37 2.7.1 Ιστορική Διαδρομή της διασφάλισης της ποιότητας στην Ελλάδα 38 2.8 Όργανα Διασφάλισης Ποιότητας 39 2.9 Κριτήρια και δείκτες Διασφάλισης Ποιότητας 40 2.10 Διοίκηση Ολικής Ποιότητας 40 2.10.1 Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στις εκπαιδευτικές μονάδες 43 Κεφάλαιο 3ο Αξιολόγηση 46 3.1 Ορισμός 46 3.2 Οφέλη Αξιολόγησης 47 3.3 Φορέας Αξιολόγησης 47 3.4 Είδη Αξιολόγησης 48 3.5 Εκπαιδευτική Αξιολόγηση 50 3.6 Αναγκαιότητα Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης 51 3.7 Ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για Αξιολόγηση 52 3.8 Αξιολόγηση στην Ελλάδα 53 3.8.1 Εσωτερική Αξιολόγηση 54 3.8.2 Εσωτερική Αξιολόγηση στην Ελλάδα 56 3.8.3 Δυσκολίες στην Εσωτερική Αξιολόγηση 57 3.8.4 Εξωτερική Αξιολόγηση 58 3.9 Σημασία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΑΕΙ - ΤΕΙ) 59 3.10 Εργασιακή Ικανοποίηση 60 Κεφάλαιο 4ο Αξιολόγηση Απόδοσης 62 4.1 Ορισμός 62 4.2 Σκοπός της Αξιολόγησης των εργαζομένων 62 4.3 Σπουδαιότητα αξιολόγησης απόδοσης 63 4.4 Σχεδιασμός Συστήματος Αξιολόγησης 63 4.5 Χαρακτηριστικά της Αξιολόγησης 64 4.6 Τομείς επίδοσης και κριτήρια αξιολόγησης 64 4.7 Σχεδιασμός διαδικασίας αξιολόγησης 66 4.8 Μέθοδοι Αξιολόγησης 67 4.9 Συμμετοχή στην αξιολόγηση 68 4.10 Συνέντευξη αξιολόγησης 71 4.10.1 Τύποι συνεντεύξεων αξιολόγησης 72 4.10.2 Προβλήματα των συστημάτων αξιολόγησης 72 4.10.3 Λάθη κατά την αξιολόγηση 73 4.11 Προϋποθέσεις αποτελεσματικής αξιολόγησης της απόδοσης 74 4.12 Παρακίνηση εργαζομένων 75 4.13 Θεωρίες παρακίνησης 75 4.14 Τεχνικές παρακίνησης για αύξηση της απόδοσης 77 Κεφάλαιο 5ο Το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος 78 5.1 Η ιδιαιτερότητα του ΔΙ.ΠΑ.Ε. 79 5.2 Πολιτική Διασφάλισης Ποιότητας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος 80 5.3 Πως διασφαλίζεται η Ποιότητα στο ΔΙ.ΠΑ.Ε. 84 5.4 Η διαδικασία αξιολόγησης στο ΔΙ.ΠΑ.Ε. 86 Κεφάλαιο 6ο Μεθοδολογία της έρευνας 87 6.1 Σκοπός της έρευνας 87 6.2 Πληθυσμός - Μέθοδος 87 6.3 Διαδικασία έρευνας 89 Κεφάλαιο 7ο Αποτελέσματα της έρευνας 90 Συμπεράσματα 110 Βιβλιογραφία 112 Παραρτήματα 113
Advisor name: Βράνα, Βασιλική
Examining committee: Βράνα, Βασιλική
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας / Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων
Publishing institution: teithe
Number of pages: 113
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12229
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.