Organization of the library of the 94th Elementary School of Thessaloniki (librarian processing hardware and introduction to KOHA automation system). (Bachelor thesis)

Κουλτουρίδου, Μερόπη/ Πέτρου, Δήμητρα


Ζούμε σε μια κοινωνία, όπου η εξέλιξη είναι συνεχής και ραγδαία σε όλους τους τομείς, τεχνολογικούς, εκπαιδευτικούς, τεχνικούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα και την ανάπτυξη των επιστημονικών κλάδων, ώστε να προσαρμόζονται στα σημερινά δεδομένα. Ωστόσο, στο δικό μας κλάδο, την επιστήμη της βιβλιοθηκονομίας, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Μπορεί η βιβλιοθηκονομία να αποτελεί ένα διαδεδομένο επιστημονικό κλάδο και επάγγελμα στο εξωτερικό, στην Ελλάδα όμως τα πράγματα είναι ακόμα στην αφάνεια. Παράγοντες όπως η άγνοια από το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων για το βιβλίο, η άγνοια για τον επιστημονικό κλάδο της Βιβλιοθηκονομίας και το αντικείμενο της σχολής, η μη χρήση των βιβλιοθηκών και οι λίγες κρατικές και ιδιωτικές ευκαιρίες που δίνονται, είναι μόνο μερικοί από τους λόγους που δεν βοηθούν στην προώθηση της επιστήμης. Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν πώς για να πετύχεις αυτό που θες και να προωθήσεις κάποιες ιδέες, πρέπει να «καλλιεργήσεις τους σπόρους» από τις μικρές ηλικίες. Για τα παιδιά το σχολείο είναι ο χώρος που λαμβάνουν τα περισσότερα εφόδια και γνώσεις. Έτσι η ύπαρξη μιας σχολικής βιβλιοθήκης, στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κρίνεται απαραίτητη. Ο όρος σχολική βιβλιοθήκη στην Ελλάδα δεν είναι υπαρκτός. Στο εξωτερικό, ειδικά σε χώρες όπως η Αγγλία, η Γερμανία και η Σουηδία, στις εγκαταστάσεις των σχολείων εντάσσονται και οι σχολικές βιβλιοθήκες. Σε μερικά σχολεία κάθε τάξη έχει ακόμα και τη δική της βιβλιοθήκη. Στην Ελλάδα, οι σχολικές βιβλιοθήκες στα δημόσια σχολεία είναι ελάχιστες, ενώ στα υπόλοιπα δημόσια σχολεία είναι παραγκωνισμένες έως ανύπαρκτες. Το «προνόμιο» των σχολικών βιβλιοθηκών στην Ελλάδα κατέχουν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, όχι απλά με την παροχή βιβλίων στους μαθητές, αλλά με την δημιουργία ενός χώρου που στεγάζεται η σχολική βιβλιοθήκη. Όπως προάγεται η τεχνολογία σήμερα στο σχολείο, με τη χρήση και την εξοικείωση των μαθητών με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, έτσι θα πρέπει να ξεκινήσει να προάγεται η αντίληψη, πως τα σχολεία έχουν βιβλιοθήκες και ότι οι μαθητές έχουν πρόσβαση σε αυτές. Κλείνοντας, ας δούμε πως μπορούμε να πετύχουμε αυτά που αναφέραμε παραπάνω, με την οργάνωση της βιβλιοθήκης ενός Δημοτικού σχολέιου και συγκεκριμένα με την οργάνωση της βιβλιοθήκης του 94ου Δημοτικού Σχολείου.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/ Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας & Συστημάτων Πληροφόρησης
Subject classification: Δημόσιες βιβλιοθήκες--Πρότυπα
Βιβλιοθήκες--Αυτοματισμός
Βιβλιοθήκες--Διοίκηση και οργάνωση
Public bibliographies--Standard
Libraries--Automation
Libraries--Administration and combination
Keywords: σύστημα αυτοματισμού Koha;επεξεργασία υλικού;οργάνωση βιβλιοθήκης;Koha automation system;material processing;library organization
Description: Ζούμε σε μια κοινωνία, όπου η εξέλιξη είναι συνεχής και ραγδαία σε όλους τους τομείς, τεχνολογικούς, εκπαιδευτικούς, τεχνικούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα και την ανάπτυξη των επιστημονικών κλάδων, ώστε να προσαρμόζονται στα σημερινά δεδομένα. Ωστόσο, στο δικό μας κλάδο, την επιστήμη της βιβλιοθηκονομίας, τα πράγματα είναι διαφορετικά.
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12077
Table of contents: Περιεχόμενα Περίληψη ......................................................................................................... 4 Abstract ............................................................................................................ 4 Ευρετήριο εικόνων ........................................................................................... 5 Ευχαριστίες ...................................................................................................... 6 Εισαγωγή ......................................................................................................... 7 Σκοπός – Στόχοι .............................................................................................. 8 Το σχολείο ....................................................................................................... 8 Ο χώρος της βιβλιοθήκης ............................................................................. 9 Το υλικό της βιβλιοθήκης ............................................................................ 12 Μεθοδολογία .................................................................................................. 13 KOHA ......................................................................................................... 13 MARC 21 .................................................................................................... 22 DEWEY ...................................................................................................... 23 Βιβλιογραφικές εγγραφές KOHA .................................................................... 24 Επίλογος ...................................................................................................... 258 Βιβλιογραφία ................................................................................................ 259
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12077
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.