Η άποψη των καταναλωτών της Βέροιας και της Πτολεμαΐδας για τη διατροφική επισήμανση-ετικέτα των τροφίμων (Bachelor thesis)

Κρητικού, Μαρία/ Τσεπραϊλίδου, Μαρία


Objectives: The purpose of this thesis is to investigate the opinion of the consumers in the cities of Veria and Ptolemaida, regarding the nutritional labels-labeling on products. Method: This case study was based on a 800 people statistical sample of consumers, citizens of two cities and incurred through random sampling. The sample consists of women and men between the ages of 18-60 years. The research methodology used was that of the questionnaires type and was conducted during the 13 thof May -31 th of July 2017. The above 800 individuals were asked 33 questions of open and closed type. The statistical analysis was performed using appropriate statistical analysis packages Microsoft Office Excel 7 καιμετοστατιστικόπακέτο SPSS 20 -Statistical Package for Social Sciences Software Version 20 for Windows. The data analysis includes descriptive statistical analysis with the use of table of frequencies, graphs, instruments and dispersion calculations correlations between the characteristics of the sample and comparing with another sample. Results-Conclusions: Of the 800 people who participated in the survey exceeded the women with 69% and men with 31%. Most participants were in the 18-30 age groups with 37.8%, while the lowest age group was 60+ with 6.8%. Women are more affected than men by the nutritional information on food labels. The impact of the information in relation to the city of residence has shown that residents of Veria are more often affected by food labels than the inhabitants of Ptolemaida. Similar results have been demonstrated in the interest consumers show on labels when they buy a food for the first time that women show more interest in the information provided by food labels than men.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολόγων Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής / Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας
Subject classification: Food--Greece--Veroia
Φαγητό--Ελλάδα--Βέροια
Food—Labeling.
Φαγητό--Επισήμανση.
Φαγητό--Ελλάδα--Πτολεμαίδα
Food--Greece--Ptolemaida
Keywords: Διατροφική ετικέτα;Ανάγνωση;Κατανόηση;Επισήμανση;Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας;Nutritional labelling;Reading;Comprehension;Labelling;Nutrition and health claims
Description: Σκοπός: Στα πλαίσια της παρούσας πτυχιακής εργασίας διερευνήθηκαν οι απόψεις των καταναλωτών, στις πόλεις της Βέροιας και της Πτολεμαΐδας, που σχετίζονται με τη διατροφική ετικέτα-επισήμανση των τροφίμων.
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12049
Table of contents: Περιεχόμενα Περίληψη 6 Abstract 7 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο : ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗΣ 8 1.1 ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗΣ 8 1.2 ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 9 1.3 ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΤΙΜΩΝ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ FDA 9 1.4 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΩΝ ΘΡΕΠΤΙΚΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΣΤΙΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ FDA 10 1.5 ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (NLEA) ΤΟΥ 1990 11 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο : ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΤΙΚΕΤΩΝ 12 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 12 2.1 ΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ 13 2.2 ΣΚΟΠΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ 13 2.3 ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ 15 2.4 ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΤΙΚΕΤΩΝ 22 2.4 ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΕΤΙΚΕΤΕΣ 36 2.5 ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ 39 2.6 ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΗΜΕΡΗΣΙΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ 40 2.7 ΤΡΟΦΙΜΑ ΠΟΥ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ 43 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο: ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ 45 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 45 3.1 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΣΘΕΤΩΝ ΟΥΣΙΩΝ 47 3.2 ΟΥΣΙΕΣ Ή ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ Ή ΔΥΣΑΝΕΞΙΕΣ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II 49 3.3 ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ 50 3.3.1 ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΑΡΟΧΗ «ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ» 51 3.3.2 ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ "ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΑΛΛΕΡΓΩΝ" 51 3.4ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ 54 3.4.1 ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ Η ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΕΝΔΕΙΞΗ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 4 54 3.4.2 ΤΡΟΦΙΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ Η ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΜΙΑ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ 55 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4ο: ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ 59 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 59 4.1 ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ 60 4.1.1 ΚΑΝΟΜΙΣΜΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΥΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ 60 4.1.2 ΠΡΟΫΠΟΥΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΙΣΜΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ 61 4.1.3 ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΥΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ 62 4.1.4 ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 62 4.2 ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 63 4.2.1 ΟΡΙΣΜΟΣ 63 4.2.2 ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 64 4.2.3 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ 70 4.3 ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΥΓΕΙΑΣ 72 4.3.1 ΟΡΙΣΜΟΣ 72 4.3.2 ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΡΗΣΗΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ 73 4.3.3 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΙΣΜΩΝ ΥΓΕΙΑΣ 74 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 78 ΜΕΡΟΣ 1ο: ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ 78 ΜΕΡΟΣ 2ο: ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 78 2.1 ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 78 2.2 ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ 84 2.3 ΒΑΘΜΟΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ 86 2.4 ΒΑΘΜΟΣ ΕΠΗΡΕΑΣΜΟΥ ΑΓΟΡΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ 92 2.5 ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΤΙΚΕΤΩΝ 93 2.6 ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΣΗΜΑΝΣΗΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΟΣΗ 99 2.7 ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΙΣΧΥΡΙΣΜΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ 101 2.8 ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΜΕΓΑΛΟΣΥΣΤΑΤΙΚΩΝ 103 2.9 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ 104 2.9.1 Επίδραση των διατροφικών ετικετών στην επιλογή των τροφίμων σε σχέση με το φύλο 104 2.9.2 Ανάγνωση των διατροφικών ετικετών από τους καταναλωτές όταν αγοράζουν ένα τρόφιμο για πρώτη φορά σε σχέση με το φύλο 106 2.9.3 Ανάγνωση των διατροφικών ετικετών από τους καταναλωτές όταν αγοράζουν ένα τρόφιμο για πρώτη φορά σε σχέση με τη πόλη 107 2.9.4 Επίδραση των διατροφικών ετικετών στην επιλογή των τροφίμων σε σχέση με τη πόλη 108 2.9.5 Έλεγχοι συσχέτισης των προτιμήσεων για τον τρόπο βελτίωσης των ετικετών ως προς τη χρήση πιο απλών λέξεων σε σχέση με την ηλικία 110 2.9.6 Έλεγχοι συσχέτισης των προτιμήσεων για τον τρόπο βελτίωσης των ετικετών ως προς τη χρήση λεπτομερών πληροφοριών σε σχέση με το φύλο 111 2.9.7 Έλεγχοι συσχέτισης των προτιμήσεων για τον τρόπο βελτίωσης των ετικετών ως προς το να παραμείνουν ίδιες σε σχέση με την ηλικία 113 2.9.8 Έλεγχοι συσχέτισης των προτιμήσεων για τον τρόπο βελτίωσης των ετικετών ως προς τη χρήση συμβόλων και εικόνων σε σχέση με τη πόλη 114 2.9.9 Έλεγχοι συσχέτισης των προτιμήσεων για τον τρόπο βελτίωσης των ετικετών ως προς τη χρήση συμβόλων και εικόνων σε σχέση με την ηλικία 116 2.9.10 Έλεγχοι συσχέτισης των προτιμήσεων για τον τρόπο βελτίωσης των ετικετών ως προς τη χρήση συμβόλων και εικόνων σε σχέση με το φύλο 117 ΜΕΡΟΣ 3ο: ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΗ 119 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ I 121 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 121 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 130
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12049
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.