Κατεύθυνση διοίκησης τουριστικών επιχειρήσεων και επιχειρήσεων φιλοξενίας (Bachelor thesis)

Κλαυδιανού, Εύα/ Κανελλίδου, Σωτηρία


Οι άνθρωποι όλων των χωρών και πολιτισμών, έχουν την έμφυτη τάση να επιθυμούν την απόκτηση νέων εμπειριών και βιωμάτων, μέσω της γνωριμίας τους με νέους πολιτισμούς και νέους τόπους. Πρόκειται για την ανθρώπινη τάση, η οποία συνδυάζοντας την ανάγκη για ψυχαγωγία και ξεκούραση δημιούργησε το φαινόμενο του τουρισμού. Η έννοια του τουρισμού είναι πολύπλευρη,εντούτοις,ο βασικός του ορισμός είναι ο εξής: Τουρισμός είναι το σύνολο των ανθρώπινων μετακινήσεων και δραστηριοτήτων εκτός της κοινωνίας στην οποία ζει ένα άτομο. Οι εν λόγω μετακινήσεις πραγματοποιούνται είτε ατομικά, είτε ομαδικά, προκειμένου να ικανοποιηθούν προσωπικές, επαγγελματικές ή άλλες ανάγκες.(Ανδριώτης, 2007).
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Subject classification: Τουρισμός--Μάρκετινγκ
Tourism--Marketing.
Tourism
Τουρισμός
Hospitality
Φιλοξενία
Keywords: Τουρισμός;Φιλοξενία;Travel agencies;Tourism;Hospitality
Description: Οι άνθρωποι όλων των χωρών και πολιτισμών, έχουν την έμφυτη τάση να επιθυμούν την απόκτηση νέων εμπειριών και βιωμάτων, μέσω της γνωριμίας τους με νέους πολιτισμούς και νέους τόπους. Πρόκειται για την ανθρώπινη τάση, η οποία συνδυάζοντας την ανάγκη για ψυχαγωγία και ξεκούραση δημιούργησε το φαινόμενο του τουρισμού. Η έννοια του τουρισμού είναι πολύπλευρη,εντούτοις,ο βασικός του ορισμός είναι ο εξής: Τουρισμός είναι το σύνολο των ανθρώπινων μετακινήσεων και δραστηριοτήτων εκτός της κοινωνίας στην οποία ζει ένα άτομο. Οι εν λόγω μετακινήσεις πραγματοποιούνται είτε ατομικά, είτε ομαδικά, προκειμένου να ικανοποιηθούν προσωπικές, επαγγελματικές ή άλλες ανάγκες.(Ανδριώτης, 2007).
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12017
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Εισαγωγή................................................................................................................... 5 ΚΕΦΑΛΑΙΟ1: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΙΔΡΥΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.1 Εννοια εισερχόμενου τουρισμού........................................................................... 7 1.2.Ο εισερχόμενος τουρισμός στην Ελλάδα.............................................................. 7 1.3.Ο ορισμός του τουριστικού γραφείου................................................................... 8 1.3.1.Υπηρεσίες ταξιδιωτικού πρακτορείου εισερχόμενου τουρισμού....................., 8 1.3.2. Προετοιμασία της τουριστικής περιόδου…………………………................. 9 1.3.3.Η σύμβαση αντιπροσώπευσης touroperator…………………………….......... 9 1.4.Οι εργασίες του τουριστικού γραφείου................................................................. 11 1.5.Διακρίσεις τουριστικών γραφείων........................................................................ 12 1.6.Ο ρόλος του ταξιδιωτικού πράκτορα στο δίκτυο διανομής υπηρεσιών................ 15 1.7.Τα γραφεία εισερχόμενου τουρισμού....................................................................16 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2:ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 2.1.Τρόποι απόκτησης τουριστικού γραφείου............................................................17 2.2. Ίδρυση υποκαταστήματος (Branch Office) ........................................................ 20 2.3.Έλεγχος και εποπτεία των τουριστικών γραφείων................................................20 2.4.Τουριστικοί Οργανισμοί – Επαγγελματικές Ενώσεις ............................................21 2.4.1.Εθνικοί τουριστικοί οργανισμοί....................................................................................22 2.4.2.Διεθνείς τουριστικοί οργανισμοί..............................................................................23 <<ΊΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ>> ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3:ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 3.1.Επιλογή της κατάλληλής τοποθεσίας............................................................................. 24 3.2.Σχεδιασμός των χώρων ενός γραφείου εισερχόμενου τουρισμού................................. 26 3.3.Διακόσμηση ενός γραφείου εισερχόμενου τουρισμού ................................................. 27 3.4.Εξοπλισμός των χώρων ενός γραφείου εισερχόμενου τουρισμού ............................... 28 3.4.1 Γενικός Εξοπλισμός....................................................................................................... 29 3.4.2 Τεχνολογικός εξοπλισμός......................................................................................... 29 3.5.Αυτοματοποίηση ενός γραφείου εισερχόμενου τουρισμού ...........................................29 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 4.1.Γενική οργάνωση......................................................................................................... 31 4.2.Οργάνωση σε τμήματα............................................................................................... 31 4.3.Επιλογή του κατάλληλου διευθυντή – υπευθύνου................................................. 32 4.4.Επιλογή του κατάλληλου προσωπικού..................................................................... 32 4.5.Τοποθέτηση και εκπαίδευση του προσωπικού....................................................... 33 4.6.Περιγραφή των θέσεων εργασίας........................................................................... 34 4.7.Επιλογή των κατάλληλων προμηθευτών – συνεργατών.......................................... 34 4.7.1.Συνεργασία με ξενοδοχεία...................................................................................... 35 4.7.2.Συνεργασία με εστιατόρια........................................................................................ 35 4.7.3.Συνεργασία με αεροπορικές εταιρίες......................................................................... 36 4.7.4.Συνεργασία με πλοία και κρουαζιερόπλοια............................................................... 36 4.7.5.Συνεργασία με ξεναγούς και συνοδούς........................................................................37 4.7.6.Συνεργασία με εταιρίες μίσθωσης τουριστικών λεωφορείων.....................................38 <<ΊΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ>> ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΟΙ TOUR OPERATORS 5.1.O ορισμός των Tour Operators................................................................................ 39 5.2. Οι διακρίσεις των Tour Operators............................................................................. 39 5.3.Οι δραστηριότητες των Tour Operators........................................................................40 5.4.Τα πακέτα διακοπών................................................................................................... 41 5.4.1.Σύνθεση ταξιδιωτικού πακέτου................................................................................ 42 5.4.2.Προβολή – Προώθηση ταξιδιωτικού πακέτου.......................................................... 43 5.5.Σύναψη συμβολαίων με συνεργάτες.............................................................................44 5.6.Έκδοση καταλόγου (Brochure).......................................................................................45 5.7.Τα οικονομικά των Tour Operators................................................................................46 5.8.Πτωχεύσεις των Tour Operators.....................................................................................47 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6:ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 6.1.Γενικά ..............................................................................................................................50 6.2.Σύναψη συμφωνίας με τον T.O......................................................................................50 6.3 Σύναψη συμφωνιών με τα ξενοδοχεία...........................................................................50 6.3.1.Όροι ξενοδοχειακών συμβολαίων...............................................................................50 6.3.2.Μορφές ξενοδοχειακών συμβολαίων.........................................................................51 6.4.Αλλαγές στους όρους του συμβολαίου.......................................................................... 53 6.4.1 Μετατροπή της περιόδου αποδέσμευσης (FreeSales&Stop Sales).........................53 6.4.2 Μείωση της τιμής του συμβολαίου – Special Offer....................................................54 <<ΊΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ>> ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7:Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 7.1.Γενικά.................................................................................................................................56 7.2. Η λειτουργία της διεύθυνσης...........................................................................................56 7.3.Η λειτουργία του τμήματος κρατήσεων............................................................................56 7.3.1 Κρατήσεις σε ξενοδοχεία...............................................................................................58 7.3.2 Κρατήσεις αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.................................................61 7.3.3 Κρατήσεις για ενοικίαση αυτοκινήτου..........................................................................62 7.4.Η λειτουργία του τμήματος κίνησης............................................................................... 63 7.4.1.Τα δελτία μεταφορών....................................................................................................64 7.4.2 Organized Tours.............................................................................................................64 7.4.3 Private Tours.................................................................................................................. 65 7.5.Η λειτουργία του λογιστηρίου (AccountDepartment)..................................................... 66 <<ΊΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ>> ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΣΕ ΕΝΑ ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 8.1. Γενικά ......................................................................................................................... 67 8.2.Η ανάγκη εφαρμογής του μάρκετινγκ στα γραφεία εισερχόμενου τουρισμού .........67 8.3.Ο ορισμός του μάρκετινγκ.............................................................................................68 8.4.Οι στόχοι του μάρκετινγκ..............................................................................................70 8.5.Τα χαρακτηριστικά των τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών.................................71 8.6.Η διαφήμιση ως εργαλείο του μάρκετινγκ....................................................................72 8.7.Το Ιnternetως μέσο προβολής........................................................................................72 8.8.Η ανάπτυξη των διαδικτυακών τουριστικών γραφείων (Internet TravelAgencies)... .73 Συμπεράσματα για το μέλλον των τουριστικών γραφείων.............................................. 75 Βιβλιογραφία…………………………………………………………………………........78
Appears in Collections:Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12017
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.