Εγκεφαλική παράλυση και εκπαίδευση στη βάδιση (Bachelor thesis)

Γεωργίου, Γεωργία


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓεωργίου, Γεωργίαel
dc.date.accessioned2020-06-10T11:43:39Z-
dc.date.available2020-06-10T11:43:39Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11982-
dc.descriptionΗ εγκεφαλική παράλυση σύμφωνα με τις περισσότερες μελέτες ορίζεται σαν μια μόνιμη βλάβη στη περιοχή του εγκεφάλου αλλά παράλληλα μια μεταβλητή διαταραχή στην κινητικότητα και τη στάση που εμφανίζεται σε τρία στάδια. Τα τρία στάδια χωρίζονται στην προγεννητική, περιγεννητική και ακολούθως στη μεταγεννετική περίοδο. Επιπρόσθετα, αναφέρεται η ταξινόμηση της ΕΠ χωρίζοντας τη με βάση τις ανατομικές και νευρομυικές διαταραχές. Τα παιδία με εγκεφαλική παράλυση έρχονται αντιμέτωπα με μια σειρά απο αποκλίσεις από το φυσιολογικό τρόπο ανάπτυξης αλλά επίσης με διαταραχές στην φυσιολογική κινητική λειτουργία και συνοδεύονται με αισθητηριακές διαταραχές και γνωστικά,συμπεριφορικά προβλήματα όπως επίσης επιληψία.Τα παιδια λόγω της προσβολής των κινητικών κέντρων ελέγχου του εγκεφάλου εμφανίζουν δυσκολία στην εκτέλεση κίνησεων, έλλειψη κινητικού ελέγχου, διαταραχές του μυικού τόνου (*επηρεάζει τη θέση, στάση και την κίνηση) με αποτέλεσμα την εμφάνιση παραμορφώσεων π.χ μετατόπιση της κεφαλής του ισχίου,σκολίωση. Επιπλέον μυική αδυναμία, έλλειψη ορθοστατικού ελέγχου, διαταραχές των προτύπων κίνησης ασυμμετρία και παραμορφώσεις. Στις αισθητηριακές διαταραχές κατατασσόνται προβλήματα στην όραση, ακοή και απτικότητα. Η χρήση διαφορών εξιδικευμένων μεθόδων όπως είναι το gait analysis το οποίο αναλύεται περιγραφικά στο Β Μέρος της εργασίας. Πάρα πολλοί ερευνητές ανέλυσαν τα πρότυπα βάδισης των παιδιών με ΕΠ και κατέληξαν στους εξής διαφορετικούς τύπους crouch gait, true equinous, apparent equinous, jump knee και stiff knee. Το καθένα από τα οποία αναφέρονται αναλυτικά στο Β Μέρος. Στο Γ Μέρος, αναφέρονται φυσικοθεραπευτικές μέθοδοι που βοηθούν στην εκπαίδευση ή τουλάχιστον στη βελτίωση του προτύπου βάδισης. Πιο συγκεκριμένα περιγράφεται η τεχνική της ενδυνάμωσης όσον αφορά την μείωση της σπαστικότητας αλλά και της ενδυνάμωσης των αδύναμων μύων. Η τεχνική διατάσεων εφαρμόζεται είτε με την μορφή παθητικής είτε ενεργητικής είτε παρατεταμένης διάτασης με τη χρήση ενός εξωτερικού παράγοντα. Όπως επίσης αναλύονται οι μεθόδοι Bobath, ιπποθεραπεία και υδροθεραπεία. Επιπρόσθετα, αναλύονται και άλλες συνδυαστηκές τεχνικές όπως είναι η έγχυση τη αλλαντική τοξίνης καθώς και η αποτελεσματικότητα των ναρθήκων στη βάδιση. Τέλος, το τελευταίο μέρος αύτης της εργασίας αναφέρεται στο ερευνητικό κομματί. Εφαρμόζεται ένα προγράμμα θεραπείας σε ένα 15χρόνο αγόρι με διάγνωση εγκεφαλικής παράλυσης τύπου σπαστικής διπληγίας με σκόπο τη βελτίωση του προτύπου βάδισης. Το πρόγραμμα θεραπείας εφαρμόστηκε για ένα μήνα με διάρκεια 60 λεπτών. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος εφαρμόστηκαν τεχνικές διάτασης, ενδυνάμωσης, εκπαίδευση βάδισης σε παραγματικές συνθήκες, ισορροπία και βάδιση σε διάδρομο βάδισης. Τα αποτέλεσμα περιγράφονται με αναλυτικούς πίνακες και είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕγκεφαλική Παράλυσηel
dc.subjectεκπαίδευσηel
dc.subjectβάδισηel
dc.subjectφυσικοθεραπείαel
dc.subjectισορροπίαel
dc.subjectcerebral palsyen
dc.subjecttrainingen
dc.subjectgaiten
dc.subjectphysiotherapyen
dc.subjectbalanceen
dc.titleΕγκεφαλική παράλυση και εκπαίδευση στη βάδισηel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.classificationΕγκεφαλική παράλυση - Φυσικοθεραπείαel
heal.classificationCerebral palsy--Physical therapyen
heal.contributorNameΚοτταράς, Σταύροςel
heal.identifier.secondary9095-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας / Τμήμα Φυσικοθεραπείαςel
heal.publicationDate2017-10-31-
heal.abstractΕπιπρόσθετα, αναφέρεται η ταξινόμηση της ΕΠ χωρίζοντας τη με βάση τις ανατομικές και νευρομυικές διαταραχές. Τα παιδία με εγκεφαλική παράλυση έρχονται αντιμέτωπα με μια σειρά απο αποκλίσεις από το φυσιολογικό τρόπο ανάπτυξης αλλά επίσης με διαταραχές στην φυσιολογική κινητική λειτουργία και συνοδεύονται με αισθητηριακές διαταραχές και γνωστικά,συμπεριφορικά προβλήματα όπως επίσης επιληψία.Τα παιδια λόγω της προσβολής των κινητικών κέντρων ελέγχου του εγκεφάλου εμφανίζουν δυσκολία στην εκτέλεση κίνησεων, έλλειψη κινητικού ελέγχου, διαταραχές του μυικού τόνου (*επηρεάζει τη θέση, στάση και την κίνηση) με αποτέλεσμα την εμφάνιση παραμορφώσεων π.χ μετατόπιση της κεφαλής του ισχίου,σκολίωση. Επιπλέον μυική αδυναμία, έλλειψη ορθοστατικού ελέγχου, διαταραχές των προτύπων κίνησης ασυμμετρία και παραμορφώσεις. Στις αισθητηριακές διαταραχές κατατασσόνται προβλήματα στην όραση, ακοή και απτικότητα. Η χρήση διαφορών εξιδικευμένων μεθόδων όπως είναι το gait analysis το οποίο αναλύεται περιγραφικά στο Β Μέρος της εργασίας. Πάρα πολλοί ερευνητές ανέλυσαν τα πρότυπα βάδισης των παιδιών με ΕΠ και κατέληξαν στους εξής διαφορετικούς τύπους crouch gait, true equinous, apparent equinous, jump knee και stiff knee. Το καθένα από τα οποία αναφέρονται αναλυτικά στο Β Μέρος. Στο Γ Μέρος, αναφέρονται φυσικοθεραπευτικές μέθοδοι που βοηθούν στην εκπαίδευση ή τουλάχιστον στη βελτίωση του προτύπου βάδισης. Πιο συγκεκριμένα περιγράφεται η τεχνική της ενδυνάμωσης όσον αφορά την μείωση της σπαστικότητας αλλά και της ενδυνάμωσης των αδύναμων μύων. Η τεχνική διατάσεων εφαρμόζεται είτε με την μορφή παθητικής είτε ενεργητικής είτε παρατεταμένης διάτασης με τη χρήση ενός εξωτερικού παράγοντα. Όπως επίσης αναλύονται οι μεθόδοι Bobath, ιπποθεραπεία και υδροθεραπεία. Επιπρόσθετα, αναλύονται και άλλες συνδυαστηκές τεχνικές όπως είναι η έγχυση τη αλλαντική τοξίνης καθώς και η αποτελεσματικότητα των ναρθήκων στη βάδιση. Τέλος, το τελευταίο μέρος αύτης της εργασίας αναφέρεται στο ερευνητικό κομματί. Εφαρμόζεται ένα προγράμμα θεραπείας σε ένα 15χρόνο αγόρι με διάγνωση εγκεφαλικής παράλυσης τύπου σπαστικής διπληγίας με σκόπο τη βελτίωση του προτύπου βάδισης. Το πρόγραμμα θεραπείας εφαρμόστηκε για ένα μήνα με διάρκεια 60 λεπτών. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος εφαρμόστηκαν τεχνικές διάτασης, ενδυνάμωσης, εκπαίδευση βάδισης σε παραγματικές συνθήκες, ισορροπία και βάδιση σε διάδρομο βάδισης. Τα αποτέλεσμα περιγράφονται με αναλυτικούς πίνακες και είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.el
heal.abstractAccording to most studies, cerebral palsy is defined as a permanent damage to the brain region but also a variable disorder of mobility and body position that occurs in three stages. The three stages are divided into prenatal, perinatal and post-natal. In addition, the classification of CP by dividing it in anatomic and neuromuscular disorders. Children with cerebral palsy are confronted with a range of deviations from normal growth but also with disturbances in motor function that are accompanied by sensory disorders and cognitive behavioral problems as well as epilepsy. Due to the influence of the motor control of the brain, children develop a difficulty in motor movement, a lack of motor control and (*affects position, posture and movement) which results in the appearance of deformations in the body e.g. shifting of the hip, scoliosis. Additionally, it causes muscle weakness, lack of orthostatic control, disturbances of motion patterns asymmetry and deformities. Sensory disorders include problems with vision, hearing, and touch. Also, specialized methods like gait analysis can contribute to that which it's descriptively described in the second part of my paper. Many researchers have analyzed the walking patterns of children with CP and concluded to the following different types: crouch gait, true equinous, apparent equinous, jump knee and stiff knee. Each of which is detailed describe in the second part of my paper. In the third part of paper, refers to the physiotherapeutic methods that help in the training or at least the improvement of the gait model. In particular, the strengthening technique is described in relation to the spasticity reduction and the strengthening of the weak muscles. The stretching technique is applied either in the form of passive or active or prolonged stretching using an external factor. Also, the methods Bo bath, hippotherapy and hydrotherapy are described. In addition, some combinational techniques such as the use of Botox and the effectiveness of AFO in gait are analyzed. Finally, the last part of this paper refers to my research project. I applied a treatment program to a 15-year-old boy with a diagnosis of cerebral spastic diplegia in order to improve his gait model. The treatment schedule was for one month with duration of 60 minutes. Over the course of the treatment, the techniques that were used were stretching, strengthening, training of the gait model in real life conditions, balance and treadmill training. The results are described in detailed tables and are particularly encouraging.en
heal.tableOfContentsΠεριεχόμενα Ευχαριστίες Εισαγωγή Περίληψη Abstract Μέρος Α Εγκεφαλικής παράλυσης 1.1 Ορισμός....................................................................................................................................14 1.2 Επιδημιολογία..........................................................................................................................15 1.3 Αιτιολογικοί παράγοντες.........................................................................................................15 1.4 Ταξινόμηση 1.4.1 Τξινόμηση με βάση τη νευρομυική βλάβη.....................................................................18 1.4.2 Ταξινόμηση με βάση τη ανατομική βλάβη.....................................................................22 1.5 Συνοδά προβλήματα και διαταραχές της εγκεφαλικής παράλυσης 1.5.1Αιθουσαία διαταραχή.......................................................................................................24 1.5.2Προβλήματα όρασης.........................................................................................................24 1.5.3 Επιληψία..........................................................................................................................24 1.5.4Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση...................................................................................24 1.5.5Αισθητοκινητικές διαταραχές..........................................................................................25 1.5.6Δυσκοιλιότητα.......................................................................................................................25 1.5.7Αναπνευστικές λοιμώξεις................................................................................................25 1.5.8Διαταραχές λόγου και μαθησιακές δυσκολίες.................................................................25 1.5.9Ορθοπεδικά προβλήματα.................................................................................................26 1.6 Αξιολόγηση..............................................................................................................................29 1.7 Διάγνωση.................................................................................................................................32 5 1.8 Παθολογικά αντανακλαστικά..................................................................................................33 1.9Θεραπεία...................................................................................................................................36 Μέρος Β Βάδιση 2.Ανάλυση κλινικής βάδισης.........................................................................................................40 2.1Εμβιομηχανική ανάλυση.........................................................................................................43 2.1.1Κινηματική........................................................................................................................ 43 2.1.2 Κινητική........................................................................................................................... 45 2.2 Ηλεκτρομυογράφημα............................................................................................................ 46 2.3.Φυσιολογική βάδιση............................................................................................................... 46 2.4.Βάδιση παιδιού με εγκεφαλική παράλυση.............................................................................. 50 2.5.Ισορροπία................................................................................................................................ 54 Μέρος Γ 3.Φυσικοθεραπευτική Αντιμετώπιση 3.1.Ο ρόλος των ασκήσεων ενδυνάμωσης στην εγκεφαλική παράλυση 3.1.1 Γενικά στοίχεια ενδυνάμωσης…………..........……..........…………………………....56 3.2.2 Ερευνητικό κομμάτι ενδυνάμωσης σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση……...……..57 3.3.3 Συμπεράσματα..............................................................................................................65 3.2. Ο ρόλος των διατάσεων στην εγκεφαλική παράλυση 3.2.1 Γενικό μέρος……………………………………......…………………………..……...67 3.2.2Ερευνητικό κομμάτι των διατάσεων σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση……..............68 3.2.3Συμπεράσματα.................................................................................................................73 3.3.Ο ρόλος της υδροθεραπείας στην εγκεφαλική παράλυση 3.3.1Γενικά στοιχεία………………………………………………......……………….…….43 3.3.2Θεραπευτική επίδραση του νερού………………………………………….......………74 3.3.3Ερευνητικά στοιχεία…………………………………………......………….………….77 6 3.3.4Συμπεράσματα.................................................................................................................80 3.4.Oρόλος της ιπποθεραπείας στην εγκεφαλική παράλυση 3.4.1Γενικά στοιχεία……….…………………………….………………...........……….…..81 3.4.2 Τρόποι επενέργειας της ιπποθεραπείας στα παιδία με εγκεφαλική παράλυση.....….…82 3. 4.3 Ερευνητικά στοιχεία..........……………………………………….…………………...83 3.4.4 Συμπεράσματα................................................................................................................88 3.5.Νευροεξελικτική μέθοδος Bobath 3.5.1 Γενικά στοιχεία…………………......…………………….…….………………...........90 3.5.2 Ερευνητικαά στοιχεία…………………......……….…………..………………............92 3.5.3 Συμπεράσματα................................................................................................................96 3.6.Μέθοδος treadmill training and body weigh support 3.6.1 Γενικά στοιχεία………………..........………………….…....….……………………...97 3.6.2 Ερευνητικό μέρος……………….……......……………….....………………………...99 3.6.3 Συμπεράσματα..............................................................................................................111 3.7.Ειδικάβοηθήματα...................................................................................................................112 3.8.BOTOX…………..………….....………………………………………………………...…117 Μέρος Δ 4.1 Ιστορικό ασθενούς……………………………………………......…………………….......122 4.2 Μέθοδος………………………………………………....……...………………..……........127 4.3 Προυποθέσεις….……………………………………….........………………………….......127 4.4 Αποτελέσματα….………………………………………..…..……………………………...128 4.5 Συζήτηση……….………………………………………………………………………......144 Βιβλιογραφίαel
heal.advisorNameΚοτταράς, Σταύροςel
heal.committeeMemberNameΚοτταράς, Σταύροςel
heal.academicPublisherΣχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας / Τμήμα Φυσικοθεραπείαςel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11982
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.