Συναισθηματική νοημοσύνη και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στις σχολικές μονάδες (Master thesis)

Γιουρούκη, Γεωργία


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓιουρούκη, Γεωργίαel
dc.date.accessioned2020-04-29T19:47:21Z-
dc.date.available2020-04-29T19:47:21Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11888-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία--ΣΔΟ-Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2018—10054el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectσυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectδιοίκηση ανθρώπινου δυναμικούel
dc.subjectσχολείαel
dc.subjectεκπαίδευσηel
dc.subjectεκπαιδευτικοίel
dc.subjectέρευναel
dc.subjectπρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectδευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subject.lcshΔιοίκηση και οργάνωση -- Ψυχολογικές απόψειςel
dc.subject.lcshΣυναισθήματα και αντίληψηel
dc.subject.lcshΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subject.lcshΔιοίκηση και οργάνωση προσωπικούel
dc.subject.lcshΦύλο, Ρόλος του -- Ελλάδα -- Έρευναel
dc.titleΣυναισθηματική νοημοσύνη και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στις σχολικές μονάδεςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.contributorNameΓιουρούκη, Γεωργίαel
heal.identifier.secondary10054-
heal.dateAvailable2020-04-29T19:48:21Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2018-09-22-
heal.bibliographicCitationΓιουρούκη, Γ. (2018). Συναισθηματική νοημοσύνη και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στις σχολικές μονάδες (Μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ, Θεσσαλονίκη.el
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να εξετάσει το ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης και τις λειτουργίες της διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού στο χώρο της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, στόχοι αυτής της έρευνας ήταν να διαπιστωθεί η συσχέτιση των εκπαιδευτικών με ικανότητες που περιλαμβάνονται στη συναισθηματική νοημοσύνη, η διερεύνηση κατά πόσο προωθείται η συναισθηματική νοημοσύνη από τα ανώτερα στελέχη της εκπαίδευσης στο χώρο της εκπαίδευσης, η σχέση που έχει το φύλο και η ηλικία των ερωτηθέντων καθώς και η διερεύνηση της λειτουργίας και υλοποίησης των λειτουργιών του τμήματος της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού στις σχολικές μονάδες. Στην έρευνα συμμετείχαν 78 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν τα καθήκοντα τους σε διάφορους νομούς της Ελλάδας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι ερωτηθέντες έχουν υψηλή συσχέτιση με τις ικανότητες που αποτελούν την συναισθηματική νοημοσύνη, όπως αναγνώριση των συναισθημάτων τους, αυτοπεποίθηση, επικοινωνία κ.ά. και γενικά είναι ικανοποιημένοι με τη δουλειά τους και δεν θα ήθελαν να την αλλάξουν. Ωστόσο ένα μεγάλο ποσοστό αδυνατεί να εξηγεί τα συναισθήματα του σε άλλους καθώς και πολλές φορές τα συναισθήματα του επηρεάζουν τις επιδόσεις στο χώρο εργασίας. Παραπάνω από τους μισούς ερωτηθέντες δεν ήταν σίγουροι ή δεν νιώθουν άνετα να μιλάνε μπροστά σε κοινό. Λιγότεροι από τους μισούς φαίνονται σίγουροι να διαχειριστούν το άγχος τους. Ένας στους τρεις δεν είναι σίγουρος ή διαφωνεί ότι το σχολείο είναι ένα πρόσφορο έδαφος να θέσει ψηλούς στόχους ή να βελτιωθεί. Ως προς τις λειτουργίες της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί εισήλθαν στον εργασιακό χώρο χωρίς κάποια εισαγωγική εκπαίδευση, περισσότεροι από το ένα τρίτο των ερωτηθέντων θεωρούν ότι δεν έχουν ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης και επίσης δέχονται σπάνια ή ποτέ ανατροφοδότηση και αξιολόγηση από τους προϊσταμένους τους, ενώ δεν θεωρούν ότι αξιοποιούνται τα προσόντα τους. Τα ευρήματα κάνουν φανερές τις ανάγκες για περισσότερη έμφαση στις παρεμβάσεις και προγράμματα ενίσχυσης της συναισθηματικής νοημοσύνης τόσο των εκπαιδευτικών όσο και των διοικητικών στελεχών, καθώς και τη βελτίωση των λειτουργιών της διοίκησης, καθώς σε πολλές περιπτώσεις ένας στους τρεις εργαζόμενους δεν ήταν ικανοποιημένος ή φάνηκε δύσπιστος με την αποτελεσματικότητα των λειτουργιών αυτώνel
heal.abstractThis dissertation was aimed to examine the role of emotional intelligence and human resources management functions in education. In particular, the objectives of this research were to establish the correlation of teachers with competencies included in emotional intelligence, the exploration of the promotion of the emotional intelligence of managers, the connection with the gender and the age of the respondents, and the examination of the operation and implementation of human resources management functions in school units. The survey involved 78 elementary and secondary teachers who serve their duties in various prefectures in Greece. The results showed that respondents have a strong relationship with the abilities that synthesize emotional intelligence, such as recognition of their feelings, self-confidence, communication, etc. and are generally satisfied with their work and would not want to change it. However, a large percentage cannot explain its feelings to others, and sometimes its feelings affect performance in the workplace. In addition, almost half of the respondents, they were not sure or did not feel comfortable talking to an audience. Fewer than half are able to control their stress. One third is unsure or disagrees that school is a good ground to set high goals or improve. Regarding the human resources management functions, most teachers entered the workplace without any introductory training, more than one third of the respondents consider that they do not have career development opportunities and also rarely receive feedback and evaluation from their superiors. The findings demonstrate the need for more emphasis on interventions and programs to strengthen the emotional intelligence of teachers and managers as well as the improvement of the administration's functions, as in many cases one in three employees was not satisfied or seemed unhappy with the effectiveness of the functions of themen
heal.advisorNameΚαπίκη, Σουλτάναel
heal.committeeMemberNameΚαπίκη, Σουλτάναel
heal.academicPublisherΤμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages141-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Giourouki.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11888
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.