Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε επίπεδο σχολικής μονάδας ως μέσo βελτίωσης της παρεχόμενης ποιότητας εκπαίδευσης: (Master thesis)

Μπόζα, Γεωργία


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπόζα, Γεωργίαel
dc.date.accessioned2020-04-29T15:52:37Z-
dc.date.available2020-04-29T15:52:37Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11877-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία--ΣΔΟ-Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2018—10059el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΑξιολόγησηel
dc.subjectεκπαιδευτικοίel
dc.subjectποιότηταel
dc.subjectεκπαίδευσηel
dc.subjectδιαχείριση ανθρωπίνων πόρωνel
dc.subjectevaluationen
dc.subjectassessmenten
dc.subjectteachersen
dc.subjectqualityen
dc.subjecteducationen
dc.subjecthuman resources managementen
dc.subject.lcshΕκπαιδευτικοί -- Αξιολόγηση των -- Ελλάδαel
dc.subject.lcshΕκπαιδευτική αξιολόγησηel
dc.subject.lcshΣχολική διοίκηση και οργάνωσηel
dc.subject.lcshΕκπαίδευση, Ανώτατη -- Ποιοτικός έλεγχοςel
dc.subject.lcshΕκπαίδευση -- Έρευναel
dc.titleΗ αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε επίπεδο σχολικής μονάδας ως μέσo βελτίωσης της παρεχόμενης ποιότητας εκπαίδευσης:el
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.secondaryTitleΟι απόψεις των εκπαιδευτικώνel
heal.contributorNameΜπόζα, Γεωργίαel
heal.identifier.secondary10059-
heal.dateAvailable2020-04-29T15:53:37Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2018-09-22-
heal.bibliographicCitationΜπόζα, Γ. (2018). Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σε επίπεδο σχολικής μονάδας ως μέσo βελτίωσης της παρεχόμενης ποιότητας εκπαίδευσης: Οι απόψεις των εκπαιδευτικών (Μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ, Θεσσαλονίκη.el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση του βαθμού στον οποίο η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, στο πλαίσιο της διαχείρισης των ανθρωπίνων πόρων στις σχολικές μονάδες, συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Για την κάλυψη του σκοπού, πραγματοποιήθηκε αρχικά ανασκόπηση της ελληνικής και διεθνούς αρθρογραφίας, σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η αξιολόγηση ως διαδικασία και τα συστήματα αξιολόγησης συμβάλλουν στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και στην ενίσχυση των μαθητικών αποτελεσμάτων. Στη συνέχεια διενεργήθηκε πρωτογενής ποσοτική έρευνα με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού, σε ένα δείγμα 115 εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή της Θεσσαλονίκης με σκοπό να διερευνηθούν οι απόψεις και οι στάσεις τους απέναντι στην διαδικασία της αξιολόγησης και στα διαφορετικά συστήματα αξιολόγησης, καθώς και ο βαθμός στον οποίο η εκπαιδευτική αξιολόγηση συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι γενικά οι εκπαιδευτικοί έχουν θετική στάση απέναντι στη διαδικασία της αξιολόγησης, ωστόσο διαφωνούν με τον τρόπο με τον οποίο η εκπαιδευτική αξιολόγηση εφαρμόστηκε στη χώρα μας. Αν και οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι η αξιολόγηση συμβάλει στην επαγγελματική τους εξέλιξη, πιστεύουν επίσης ότι συνεισφέρει στον περιορισμό της παιδαγωγικής ελευθερίας και στην παθητική συμμόρφωσή τους. Παρουσιάστηκε επίσης σημαντική συμφωνία στις απόψεις σχετικά με την συμβολή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στην βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και των διδακτικών μεθόδων γενικότερα. Τα ευρήματα της έρευνας είναι χρήσιμα για τους υπευθύνους χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να σχεδιάζουν συστήματα και να εφαρμόζουν πολιτικές αξιολόγησης, τα οποία θα τυγχάνουν αποδοχής από τους Έλληνες εκπαιδευτικούς και θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους για επαγγελματική εξέλιξη. Μόνο κατά αυτόν τον τρόπο, θα μπορούσε μελλοντικά, ένα σύστημα εκπαιδευτικής αξιολόγησης να εδραιωθεί στην Ελλάδα και να συντελέσει πραγματικά προς τη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργουel
heal.abstractThe purpose of this study is to investigate the extent to which teachers’ evaluation, within the framework of the human resources management in the schools, contributes to the improvement of the quality of the educational work. In order to meet the goal, a review of the Greek and international literature was conducted, on the way in which evaluation as a process and evaluation systems contribute to the improvement of the education provided and to the enhancement of the student outcomes. A primary quantitative survey was then carried out using a structured questionnaire with closed questions in a sample of 115 primary and secondary teachers in Thessaloniki region in order to explore teachers views and attitudes towards the evaluation process and the different evaluation systems, as well as the extent to which the educational assessment contributes to improving the quality of the educational work. The results showed that teachers generally have a positive attitude towards the evaluation process. Although teachers believe that assessment contributes to their professional development, they also believe that it contributes to the limitation of pedagogical freedom and their passive compliance. There was also a significant agreement on views on the contribution of teacher evaluation to the improvement of education and teaching methods in general. Research findings are useful for policy-makers to design systems and implement evaluation policies that will be accepted by Greek teachers and will meet their professional development needs. Only in this way could an educational evaluation system be established in Greece in the future and really contribute to improving the quality of the educational worken
heal.advisorNameΒαλάχης, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΒαλάχης, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΤμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages127-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mpoza.pdf1.84 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11877
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.