Ίδρυση και λειτουργία τουριστικών γραφείων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Συγκριτική μελέτη (Bachelor thesis)

Σαρακηνού, Αλεξία - Παυλίνα


Tourism is a very important industry for many countries around the world and this is due to the high revenue it offers to them. Each variable associated with it, like tourists, hotels, destinations, tourist products, accommodations, and so on, are very important for its success in each country. However, one of the most important businesses in the tourism industry are travel agencies. They act as an intermediary between tourists and tourist destinations, they advertise destinations to tourists, they sell travel and holiday packages, they try to attract as many tourists as possible to a destination. Without travel agencies, tourism would have difficulty to appear in a country. This dissertation will present the procedures for the establishment and operation of travel agencies so that the readers understand the importance of them. At the same time, there will be a comparison of travel agencies in Greece and the United Kingdom in order to see how different or similar these businesses are in different countries. Further, some advice is given to agencies in Greece regarding ways to make higher profits. In particular, a reference will be made to the influence the Internet may have and the benefits it can provide to travel agencies in Greece and other countries. This dissertation is considered a secondary research since the information was extracted from third-party sources, articles, and books. However, there is also information derived from the writer's experience. The assignment ends with the conclusions, which show the differences and similarities of travel agencies in Greece and Great Britain. There are more differences in the way they are established in each country and more similarities in the way they operate. We believe that this dissertation is very important and interesting due to the fact that many people in Greece do not know what travel agencies do, nor do they understand the importance they have to the tourism industry and believe that they are businesses which do not have a long future ahead of them
Alternative title / Subtitle: Establishment and the Operations of Travel Agencies in Greece and Abroad. Comparative Study
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Keywords: τουριστικά γραφεία;ίδρυση;λειτουργία;διαδίκτυο;travel agency;establishment;operations;internet
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ-Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων, 2018—10098
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11820
Item type: bachelorThesis
Name(s) of contributor(s): Σαρακηνού, Αλεξία - Παυλίνα
Submission Date: 2020-04-27T17:41:38Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publication date: 2018-10-02
Bibliographic citation: Σαρακηνού, Α.Π. (2018). Πολιτικό Μάρκετινγκ: Ίδρυση και λειτουργία τουριστικών γραφείων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Συγκριτική μελέτη. (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ, Θεσσαλονίκη.
Abstract: Ο τουρισμός είναι μια βιομηχανία που έχει τεράστια σημασία για πολλές χώρες, διότι αποτελεί μεγάλη πηγή εσόδων. Κάθε μεταβλητή που συνδέεται μαζί του, όπως οι τουρίστες, τα ξενοδοχεία, οι προορισμοί, τα τουριστικά προϊόντα, τα καταλύματα κ.ο.κ. είναι πολύ σημαντικά για την επιτυχία του σε κάθε χώρα. Όμως, ένας από τους πιο σημαντικούς κρίκους της τουριστικής βιομηχανίας είναι ίσως τα τουριστικά γραφεία. Εκείνα λειτουργούν ως ενδιάμεσο μεταξύ των τουριστών και των τουριστικών προορισμών, εκείνα διαφημίζουν τους προορισμούς στους τουρίστες, εκείνα πωλούν τα ταξίδια και τα πακέτα διακοπών, εκείνα προσπαθούν να προσελκύσουν όσους περισσότερους τουρίστες γίνεται σε έναν προορισμό. Χωρίς τα τουριστικά γραφεία, ο τουρισμός θα ήταν δύσκολο να εμφανιστεί σε μία χώρα. Η πάρουσα εργασία έχει ως σκοπό να παρουσιάσει τις διαδικασίες ίδρυσης και λειτουργίας των τουριστικών γραφείων, ώστε να καταλάβουν οι αναγνώστες πόσο σημαντικές επιχειρήσεις αποτελούν. Ταυτόχρονα όμως γίνεται μια σύγκριση των τουριστικών γραφείων στην Ελλάδα και στο Ηνωμένο Βασίλειο, ώστε να δούμε πόσο διαφορετικές ή παρόμοιες είναι ίδιες επιχειρήσεις σε διαφορετικές χώρες. Παραπέρα, δίνονται μερικές συμβουλές στα γραφεία στην Ελλάδα περί τρόπους είσπραξης μεγαλύτερων κερδών. Συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στην επιρροή του Διαδικτύου και στις οφέλιες που μπορεί να παρέχει στα τουριστικά γραφεία της Ελλάδας, αλλά και γενικότερα όλων των χώρων. Η εργασία θεωρείτε δευτερογενείς έρευνα εφόσον οι πληροφορίες εξήχθη από πήγες, άρθρα και βιβλία τρίτων. Παρόλα αυτά υπάρχουν και πληροφορίες που προήλθαν από την εμπειρία της συγγραφέα. Η εργασία ολοκληρώνεται με τα συμπεράσματα, όπου παρουσιάζονται και οι διαφορές και ομοιότητες των τουριστικών γραφείων στην Ελλάδα και στην Μεγάλη Βρετανία , από τα οποία φαίνεται ότι υπάρχουν περισσότερες διαφορές στον τρόπο ίδρυση τους και περισσότερες ομοιότητες στον τρόπο λειτουργίας τους. Θεωρούμε ότι η εργασία αυτή είναι αρκετά ενδιαφέρουσα διότι πολλοί στην Ελλάδα δεν γνωρίζουν ποιες εργασίες εκτελούν τα τουριστικά γραφεία, ούτε ποσο σημαντικοί κρίκοι αποτελούν στην τουριστική βιομηχανία και πιστευούν ότι είναι επιχειρήσεις που σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχουν
Tourism is a very important industry for many countries around the world and this is due to the high revenue it offers to them. Each variable associated with it, like tourists, hotels, destinations, tourist products, accommodations, and so on, are very important for its success in each country. However, one of the most important businesses in the tourism industry are travel agencies. They act as an intermediary between tourists and tourist destinations, they advertise destinations to tourists, they sell travel and holiday packages, they try to attract as many tourists as possible to a destination. Without travel agencies, tourism would have difficulty to appear in a country. This dissertation will present the procedures for the establishment and operation of travel agencies so that the readers understand the importance of them. At the same time, there will be a comparison of travel agencies in Greece and the United Kingdom in order to see how different or similar these businesses are in different countries. Further, some advice is given to agencies in Greece regarding ways to make higher profits. In particular, a reference will be made to the influence the Internet may have and the benefits it can provide to travel agencies in Greece and other countries. This dissertation is considered a secondary research since the information was extracted from third-party sources, articles, and books. However, there is also information derived from the writer's experience. The assignment ends with the conclusions, which show the differences and similarities of travel agencies in Greece and Great Britain. There are more differences in the way they are established in each country and more similarities in the way they operate. We believe that this dissertation is very important and interesting due to the fact that many people in Greece do not know what travel agencies do, nor do they understand the importance they have to the tourism industry and believe that they are businesses which do not have a long future ahead of them
Advisor name: Καπίκη, Σουλτάνα
Examining committee: Καπίκη, Σουλτάνα
Publishing department/division: Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων
Publishing institution: teithe
Number of pages: 59
Appears in Collections:Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sarakinou.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11820
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.