Κοινωνικές και οικονομικές εξελίξεις από την εισαγωγή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην αγορά:Ανάλυση περίπτωσης Tesla Inc. (Bachelor thesis)

Κόντρα, Αλέξανδρος/ Θεοφανίδης, Μιχαήλ


The paper deals with social and economic developments from the introduction of electric cars to the global market. More specifically, the issue is limited to the case of Tesla Inc. This diploma is divided into four parts. In the first part, we report and analyze the global financial crisis, from which it began, what were the reasons for its impact on the automotive industry. For the second part of the dissertation, we analyze the basic concepts of marketing, the definitions of marketing, how it is defined as a concept by many marketing professors and the marketing mix package (4p). In the third part we analyze the activity of Tesla Inc., its history, how it has evolved over the years, the company's business plan, and what is its activity in our country. In the fourth and final part of our dissertation, a sample survey was conducted using the questionnaire method. In the survey, 600 people were selected to respond to research into the possible development of electric vehicles in Greece.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Keywords: ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα;μάρκετινγκ;Tesla Inc.
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΔΟ-Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων,2018--αα10250
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11729
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publication date: 2018-10-19
Bibliographic citation: Κόντρα, Α. & Θεοφανίδης, Μ.(2018).οινωνικές και οικονομικές εξελίξεις από την εισαγωγή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην αγορά:Ανάλυση περίπτωσης Tesla Inc.(Πτυχιακή εργασία).Αλεξάνδρειο ΤΕΙ,Θεσσαλονίκη.
Abstract: Η εργασία έχει ως θέμα τις κοινωνικές και οικονομικές εξελίξεις από την εισαγωγή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά. Πιο συγκεκριμένα το θέμα περιορίζεται στην περίπτωση της εταιρείας Tesla Inc. Η παρούσα πτυχιακή χωρίζεται σε τέσσερα μέρη. Στο πρώτος μέρος, αναφέρουμε και αναλύουμε την παγκόσμια της οικονομικής κρίσης, από που άρχισε, ποιες ήταν οι αιτίες της πως επηρέασε τον αυτοκινητοβιομήχανικο κλάδο. Για το δεύτερο μέρος της πτυχιακής εργασίας, αναλύουμε τις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ, τους ορισμούς του μάρκετινγκ, το πώς έχει οριστεί σαν έννοια από πολλούς καθηγητές του μάρκετινγκ και για το πακέτο του μίγματος μάρκετινγκ(4π). Στο τρίτο μέρος αναλύουμε την δραστηριότητα της Tesla Inc.,την ιστορία της, πως εξελίχθηκε ανά τα χρόνια, το business planτης εταιρείας, αλλά και ποια είναι η δραστηριότητα της στην χωρά μας. Στο τέταρτο και τελευταίο μέρος της πτυχιακής μας εργασία, διεξήχθη δειγματοληπτική έρευνα με την μέθοδο του ερωτηματολογίου. Στην έρευνα συμμετείχαν επιτυχώς 600 άτομα τα οποία επιλέχθηκαν να απαντήσουν σε ερευνά για τη πιθανή ανάπτυξη των Ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ελλάδα.
The paper deals with social and economic developments from the introduction of electric cars to the global market. More specifically, the issue is limited to the case of Tesla Inc. This diploma is divided into four parts. In the first part, we report and analyze the global financial crisis, from which it began, what were the reasons for its impact on the automotive industry. For the second part of the dissertation, we analyze the basic concepts of marketing, the definitions of marketing, how it is defined as a concept by many marketing professors and the marketing mix package (4p). In the third part we analyze the activity of Tesla Inc., its history, how it has evolved over the years, the company's business plan, and what is its activity in our country. In the fourth and final part of our dissertation, a sample survey was conducted using the questionnaire method. In the survey, 600 people were selected to respond to research into the possible development of electric vehicles in Greece.
Advisor name: Γκούνας, Αθανάσιος
Examining committee: Γκούνας, Αθανάσιος
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Publishing institution: teithe
Number of pages: 138σ.
Appears in Collections:Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kontra-Theofanidis.pdf3.64 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11729
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.