Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα και ο ρόλος του Ηγέτη/Διευθυντή: (Master thesis)

Καραθανάση, Έρρικα


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαραθανάση, Έρρικαel
dc.date.accessioned2020-03-07T18:34:46Z-
dc.date.available2020-03-07T18:34:46Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11486-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία--ΣΔΟ-Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2018—9941el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectσυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectκρίσειςel
dc.subjectθάνατοςel
dc.subjectπένθοςel
dc.subjectLeadershipel
dc.subjectemotional intelligenceel
dc.subjectcrisisel
dc.subjectdeathel
dc.subjectgriefel
dc.subject.lcshΔιαχείριση κρίσεων στο σχολείο--Ελλάδαel
dc.subject.lcshΔιευθυντές σχολείωνel
dc.subject.lcshΠένθος -- Ψυχολογικές απόψειςel
dc.titleΔιαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα και ο ρόλος του Ηγέτη/Διευθυντή:el
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.secondaryTitleΗ περίπτωση του πένθους-
heal.contributorNameΚαραθανάση, Έρρικαel
heal.identifier.secondary9941-
heal.dateAvailable2020-03-07T18:35:46Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2018-06-24-
heal.bibliographicCitationΚαραθανάση, Ε. (2018). Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα και ο ρόλος του Ηγέτη/Διευθυντή: Η περίπτωση του πένθους (Μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ,Θεσσαλονίκη.el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά τις στάσεις, τις αντιλήψεις, τις ικανότητες, καθώς και την ετοιμότητα των διευθυντών σχολικών μονάδων, στη διαχείριση κρίσεων, δηλαδή, στη διαχείριση αιφνίδιων γεγονότων, όπως είναι ο σεισμός, τα ατυχήματα, ο θάνατος κ.τ.λ., που προκαλούν αναστάτωση και αποδιοργάνωση στο άτομο το οποίο δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει την κατάσταση. Εξετάζεται ιδιαίτερα η περίπτωση της κρίσης που προκαλείται από γεγονότα θανάτου, λόγω της μεγάλης συχνότητας με την οποία συναντώνται στη σχολική κοινότητα και των σημαντικά δυσμενών επιπτώσεων στον εκπαιδευτικό και μαθητικό πληθυσμό. Για την εξαγωγή συμπερασμάτων πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου σε δείγμα 114 Διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι διευθυντές είναι σε θέση να αναγνωρίσουν και να διαχειριστούν μία κρίση στο σχολείο όπου ηγούνται. Δηλώνουν ότι είναι προετοιμασμένοι για την αντιμετώπιση μιας κρίσης, αφού η πλειονότητα έχει εκπονήσει Σχέδιο Διαχείρισης Κρίσεων και έχει συγκροτήσει Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων. Ως σημαντική μορφή κρίσης, που συναντάται στο σχολείο, αναγνωρίζεται από όλους ότι είναι ο θάνατος και μάλιστα είναι η κρίση που έχει βιώσει το μεγαλύτερο ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα. Αν και το φαινόμενο του πένθους αγγίζει τη σχολική κοινότητα αρκετά συχνά, αυτό που διαφαίνεται είναι ότι οι διευθυντές δεν μπορούν να το διαχειριστούν με άνεση. Ο βαθμός άνεσης διαχείρισης του πένθους εξαρτάται, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, από παράγοντες όπως η ηλικία των ερωτωμένων, το φύλο, η επιπλέον του βασικού πτυχίου μόρφωσή τους αλλά και η επιμόρφωσή τους σε θέματα Ψυχολογικών Πρώτων Βοηθειών. Ως σημαντικότερες ικανότητες ενός διευθυντή για τη διαχείριση του πένθους αναγνωρίζονται η ενσυναίσθηση και οι κοινωνικές δεξιότητες. Τέλος, ο ρόλος του εκπαιδευτικού απέναντι στο μαθητή που πενθεί θεωρείται σημαντικός και κρίνεται επιτακτική η ανάγκη επιμόρφωσης στην περιθανάτια αγωγή τόσο στους μαθητές όσο και στους ίδιουςel
heal.abstractThis thesis explores the attitude, perception, capabilities as well as readiness of the principals of school units during a crisis management, i.e. the management of sudden events like earthquakes, accidents, deaths etc that could cause disruption to the daily life of the person facing a difficulty to cope with the situation. In particular, we examine the case of crisis caused due to a bereavement due to the frequency they are encountered in the school community and the significant adverse effects on the school population. In order to draw conclusions, a quantitative survey by the means of questionnaire was conducted for a sample of 114 principals of school units of Primary and Secondary education of Regional Directory of Education of Epirus. According to the results of the survey, the principals are in a position to identify and manage a crisis in the school unit they lead. They state they are prepared regarding the management of a crisis as in their majority they have developed a Crisis Management Plan and set up Crisis Management Task Force. Everybody recognizes death as an important form of crisis that can come up in a school unit and this is also indeed the crisis that they majority of the participants have encountered. Although the phenomenon of grief appears in the school unit quite often, what is transparent from the survey is that principals are not able to deal with it comfortably. The level of ability to manage grief depends, according to the survey, on factors such as the age of the respondents, the gender, their postgraduate education, and their training in Psychological First Aid. Empathy and social skills are recognized as the most important capabilities of a principal when it comes to grief management. Finally, the role of the teacher towards the grieving student is considered as important and there seems to be an imminent need for bereavement training both for students as well as teachersen
heal.advisorNameΙωαννίδου, Ειρήνηel
heal.committeeMemberNameΙωαννίδου, Ειρήνηel
heal.academicPublisherΤμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages173-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karathanasi.pdf3.64 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11486
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.