Ο ρόλος των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης στην εκπαίδευση (Master thesis)

Αντίνου, Παναγιώτα


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑντίνου, Παναγιώταel
dc.date.accessioned2020-03-07T15:31:19Z-
dc.date.available2020-03-07T15:31:19Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11478-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία--ΣΔΟ-Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2018--9950el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectτοπική αυτοδιοίκησηel
dc.subjectεκπαίδευσηel
dc.subjectρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησηςel
dc.subjectΕλλάδαel
dc.subjectπρόγραμμα «Καλλικράτης»el
dc.subjectπρόγραμμα «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης»el
dc.subject.lcshΤοπική αυτοδιοίκησηel
dc.subject.lcshΕκπαίδευσηel
dc.subject.lcshΣχολική διοίκηση και οργάνωσηel
dc.titleΟ ρόλος των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης στην εκπαίδευσηel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.contributorNameΑντίνου, Παναγιώταel
heal.identifier.secondary9950-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2018-06-24-
heal.bibliographicCitationΑντίνου Π. (2018). Ο ρόλος των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης στην εκπαίδευση (Μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ,Θεσσαλονίκη.el
heal.abstractΣκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ τοπικής αυτοδιοίκησης και εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα γίνεται αναφορά στους ρόλους και τις αρμοδιότητες των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και στα όργανα λαϊκής συμμετοχής. Ένα από τα ερωτήματα που τίθενται είναι εάν το σχολείο είναι εφικτό να καλύψει τις ανάγκες του μέσα από τη συμβολή της τοπικής αυτοδιοίκησης. Παρατίθενται τα προβλήματα, καθώς και οι δυσλειτουργίες του κάθε θεσμού, και προτείνονται προτάσεις επίλυσης, για την αποτελεσματικότερη και ουσιαστική σχέση μεταξύ των θεσμών. Μεθοδολογία: Για την επίτευξη των στόχων της εργασίας πραγματοποιήθηκε έρευνα μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης, καθώς επίσης και ερωτηματολογίου, ώστε να εντοπιστεί η λειτουργικότητα των θεσμών. Η πρωτογενής έρευνα έλαβε χώρα στην Ελλάδα σε διευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Φθιώτιδας. Χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του ερωτηματολογίου, το οποίο αποτελούνταν από 22 ερωτήσεις κλειστού τύπου. Οι ερωτώμενοι καλούνταν να επιλέξουν μια από τις προσφερόμενες απαντήσεις. Ευρήματα: Τα ευρήματα δείχνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό, που αναλαμβάνει καθήκοντα διευθυντή/ντριας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είναι γυναίκες, σε ηλικία μεταξύ 51-60 ετών και έχει αποφοιτήσει από ανώτερο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Λιγότεροι, είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος. Η συνολική προϋπηρεσία διευθυντών/τριών στην εκπαίδευση είναι μεταξύ 16 και 25 χρόνων και η προϋπηρεσία σε ανάλογη διευθυντική θέση κυμαίνεται στα 5 χρόνια. Σε υψηλό ποσοστό υπάρχει συνεργασία μεταξύ διευθυντή/ντριας και σχολικών επιτροπών για την επίλυση οικονομικών ζητημάτων. Σχετικά με τη διάθεση συνεργασίας μεταξύ των δυο παραπάνω φαίνεται ότι κινείται σε χαμηλό ποσοστό. Ωστόσο, οι διευθυντές/ντριες δείχνουν ενδιαφέρον, ώστε να ενημερωθούν σχετικά με τις δραστηριότητες της σχολικής μονάδας. Διακρίνεται μια προσωπική μορφή επικοινωνίας σχετικά με την επίλυση προβλημάτων του σχολείου, όπως και η πολιτική ηγεσία των Ο.Τ.Α. δείχνει ενδιαφέρον για τυχόν προβλήματα. Περίπου σε παρόμοιο ποσοστό κινείται η συνεργασία της σχολικής επιτροπής, διευθυντή με τους Ο.Τ.Α. και η σχολική επιτροπή με την τοπική αυτοδιοίκηση φαίνεται ότι συνεργάζονται για την επίλυση προβλημάτων. Το επίπεδο χρηματοδότησης των Ο.Τ.Α. στα σχολεία κυμαίνεται σε ενδιάμεσο ποσοστό. Πρωτοτυπία/ Αξία: Από τις σημαντικότερες συμβολές αυτής της μελέτης είναι η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ των διευθυντών/τριών με τη τοπική αυτοδιοίκηση και τη γενικότερη εκπαιδευτική πολιτική. Μέσα από αυτή την έρευνα πραγματοποιείται η παράθεση προτάσεων όχι μόνο επίλυσης των προβλημάτων των σχολικών μονάδων, αλλά και ερωτημάτων για περαιτέρω επιστημονική έρευνα, που θα βοηθήσουν στην εξέλιξη και τη διαφοροποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαιel
heal.abstractPurpose: The aim of this paper is to investigate the relation between local government and education. In particular, there is a reference to the roles and responsibilities of local authorities, as well as to the public participation bodies. One of the questions that arise is whether the school is able to meet its needs through the contribution of local government. It lists the problems, the malfunctions of each institution, proposes solutions for the most effective relation between the institutions. The research will be carried out in the framework of a bibliographic review, a questionnaire and diagrams, in order to identify in a percentage the functionality of the institutions. Methodology: In order to achieve the aim of the work, a survey was carried out in Greece in primary school directors of the prefecture of Fthiotida. The questionnaire method, which consisted of 22 closed-ended questions, was used. Respondents were asked to choose one of the offered answers. Findings: The largest proportion in the role of manager is female and between the ages of 51 and 60 and has graduated from a higher education institution. Fewer hold a postgraduate diploma. The total length of service of directors in education is between 16 and 25 years and the service in a managerial position ranges to 5 years. There is a high degree of co-operation between the director and school committees to resolve economic issues. With regard to the co-operation between the two above it seems to be moving at a low rate. However, managers are interested in getting informed about the activities of the school. There is a personal form of communication concerning problem solving of the school, as well as the political leadership of OTA can show interest in any problems. About a similar percentage is the cooperation of the school committee, the director with OTA. and the school committee with local government seems to work together to solve problems. The level of financing of OTAs. in schools is in an intermediate rate. Originality/value: One of the most important contributions of this study is the exploration of the relation between the directors / pupils and the local government and the general educational policy. Through this research, we present proposals not only to solve the problems of the school units but also to inquire further scientific research that will help develop and diversify the educational process in social and political lifeen
heal.advisorNameΚαπίκη, Τάνιαel
heal.committeeMemberNameΚαπίκη, Τάνιαel
heal.academicPublisherΤμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages108-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Antinou.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11478
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.