Η γονεϊκή εμπλοκή στη διαμόρφωση του στύλ ηγεσίας σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: (Master thesis)

Δούρου, Κωνσταντίνα


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔούρου, Κωνσταντίναel
dc.date.accessioned2020-03-06T17:56:36Z-
dc.date.available2020-03-06T17:56:36Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11469-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία--ΣΔΟ-Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2018--9959el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectγονεϊκή εμπλοκήel
dc.subjectστυλ ηγεσίαςel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΔήμος Λαμιέωνel
dc.subjectparental engagementen
dc.subjectleadership styleen
dc.subjectprimary Educationen
dc.subjectMunicipality of Lamiaen
dc.subject.lcshΣυνεργασία γονέων και εκπαιδευτικώνel
dc.subject.lcshΕκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Διοίκησηel
dc.subject.lcshΕκπαιδευτική ηγεσίαel
dc.subject.lcshΣχολική διοίκηση και οργάνωσηel
dc.titleΗ γονεϊκή εμπλοκή στη διαμόρφωση του στύλ ηγεσίας σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης:el
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.secondaryTitleΗ περίπτωση του Δήμου Λαμιέωνel
heal.contributorNameΔούρου, Κωνσταντίναel
heal.identifier.secondary9959-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2018-06-23-
heal.bibliographicCitationΔούρου, Κ. (2018). Η γονεϊκή εμπλοκή στη διαμόρφωση του στύλ ηγεσίας σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Η περίπτωση του Δήμου Λαμιέων (Μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ, Θεσσαλονίκη.el
heal.abstractΠοικίλες έρευνες έχουν καταδείξει τη σημασία της γονεϊκής εμπλοκής τόσο για τον ίδιο τον μαθητή, καθώς επιτυγχάνεται η βελτίωση της σχολικής του πορείας ή συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον ( Epstein , 2007 ) όσο και για τους γονείς και το σχολείο ( Epstein , 2007 ) . Ειδικότερα , βιβλιογραφικά διαπιστώνεται ότι επικρατούν αμέτρητοι παράγοντες που επηρεάζουν τη γονεϊκή εμπλοκή . Πιο συγκεκριμένα , οι παράγοντες αυτοί σχετίζονται και με τους γονείς, με τους εκπαιδευτικούς ή ακόμη και με τα ίδια τα παιδιά, ανάλογα την περίπτωση . Πολλές φορές, παρατηρεί κανείς ότι ο ρόλος και η δράση της σχολικής ηγεσίας είναι καίρια στην ενίσχυση της εμπλοκής των γονιών και άλλοτε όχι . Ένα από τα καθήκοντα των σχολικών ηγετών είναι και η ενδυνάμωση του ρόλου των γονιών στα σχολικά θέματα , που τυχόν προκύπτουν ( Igo , 2002 ) . Αξίζει , να τονιστεί ότι υπάρχουν πολλά είδη ηγεσίας, που άλλα ενισχύουν και άλλα αποτρέπουν τη γονεϊκή εμπλοκή . Η βιβλιογραφία δείχνει ότι λίγες έρευνες έχουν μελετήσει πως η γονεϊκή εμπλοκή διαμορφώνει ή επηρεάει το στυλ ηγεσίας στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης . Παρατηρείται ότι τα στυλ ηγεσίας που πρεσβεύουν τις δημοκρατικές διαδικασίες αυτά και ωθούν την ενεργή δράση των γονέων (Mncube & Naidoo, 2014) και όχι αυτά που χαρακτηρίζονται από το συγκεντρωτισμό. Παράλληλα, σκοπός και στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει αν η γονεϊκή εμπλοκή συμβάλλει στη διαμόρφωση του στυλ ηγεσίας στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικότερα να μελετήσει την περίπτωση του Δήμου Λαμιέων . Επιπλέον , διερευνάται η συχνότητα της γονεϊκής εμπλοκής και το είδος ηγεσίας που επικρατεί στα σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης . Ταυτόχρονα , για την εξέταση των ερευνητικών ερωτημάτων της εργασίας διεξήχθη ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου . Τέλος , η έρευνα δείχνει ότι υπάρχει σημαντική συσχέτιση της γονεϊκής εμπλοκής και με τα δύο βασικά είδη ηγεσίας , περισσότερο όμως με την κατανεμημένη . Επίσης , παρατηρείται ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η γονεϊκή εμπλοκή δεν υφίσταται σε συχνή βάση και, όταν υφίσταται, δεν είναι πολύ αποτελεσματική . Ωστόσο , οι ίδιοι την ενισχύουν, κυρίως επιδιώκοντας να έρθουν σε επικοινωνία με τους γονείς και ενθαρρύνοντάς τους να μετέχουν στη λήψη αποφάσεων, όπως τους έχει υποδείξει και ο διευθυντής ή ο σχολικός σύμβουλοςel
heal.abstractMany studies have stressed that parental involvement is important to students, as their school achievement or behavior get improved at the school ( Epstein , 2007 ) parents and school as well ( Epstein , 2007 ) . Particularly, literature shows that parental involvement is affected by many factors, which are associated either with parents or teachers or even children. Many times, one observes that the role and the action of school leadership is crucial in enhancing the involvement of parents and sometimes not . One of the tasks of school leaders is also to strengthen the role of parents in school issues that may arise ( Igo, 2002 ) . It is worth noting that there are many kinds of leadership, others that strengthen and others prevent parental involvement. The literature shows that few studies have studied how parental involvement shapes or influences the leadership style in primary schools . It is noted that the leadership styles that advocate these democratic processes and push the active action of parents ( Mncube & Naidoo , 2014 ) and not those characterized by centralization . At the same time , the aim of this paper is to investigate whether parental involvement contributes to shaping the leadership style in Primary schools and, in particular, to study the case of the Municipality of Lamia . In addition , the frequency of parental involvement and the type of leadership prevailing are explored in primary schools . At the same time , quantitative research was carried out using the questionnaire to examine the queries of the research . Finally, research shows that there is a significant correlation of parental involvement with both main types of leadership, but rather with the distributed one. It is also noted that teachers feel that parental involvement does not exist on a frequent basis and, when it exists, is not very effective . However , they themselves reinforce it , in particular by seeking to communicate with parents and encouraging them to take part in decision-making , as the director or the school counselor has suggesteden
heal.advisorNameΧατζηγεωργίου, Χρυσούλαel
heal.committeeMemberNameΧατζηγεωργίου, Χρυσούλαel
heal.academicPublisherΤμήμα Διοίκησης και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages78-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dourou.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11469
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.