Δυναμομέτρηση Αυτοκινήτου (Bachelor thesis)

Πιστόπουλος, Ιγνάτιος/ Παναγιωτάκης, Χρήστος


Για το προσδιορισμό της ροπής μιας μηχανής χρειάζεται η μέτρηση μιας δύναμης που επενεργεί σε κάποια απόσταση. Κάθε συσκευή που επιτρέπει μια τέτοια μέτρηση λέγεται δυναμόμετρο. Αν και υπάρχουν πολλοί τύποι δυναμόμετρων, όλοι λειτουργούν με την ίδια αρχή, ένας ρότορας ο οποίος κινείται από την προς έλεγχο μηχανή, συνδέεται με το στάτη. Σε μια περιστροφή του άξονα η περιφέρεια του ρότορα κινείται κατά 2πr σε σχέση με τη δύναμη F(αντιτιθέμενη δύναμη που δημιουργείται μεταξύ ρότορα και στάτη). Έτσι το έργο αντίστασης ανά περιστροφή είναι W = 2πrF . Το δυναμόμετρο λέγεται πολλές φορές στην πράξη ΄΄πέδη΄΄ , επειδή ιστορικά οι πρώτες διατάξεις μέτρησης της ροπής χρησιμοποιούσαν υγρή ή ξηρή τριβή ως αντίσταση, δηλαδή ΄΄πεδούσαν΄΄ τη μηχανή. Η ενέργεια που παρέχεται από τη μηχανή προς το δυναμόμετρο κατά τη διάρκεια αυτης της πέδησης μετατρέπεται σε θερμότητα, η οποία πρέπει να απορροφηθεί από κάποιο μέσο που διαφέρει ανάλογα με το είδος της πέδης. Όσο τα αυτοκίνητα εξελίσσονται, τόσο εξελίσσεται και το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα τους. Αυτό σημαίνει πως και τα δυναμόμετρα μέρα με τη μέρα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα δεδομένα για να μας δώσουν αποτελέσματα
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών / Τμήμα Μηχανολόγων Οχημάτων
Keywords: Δυναμομέτρηση;Αυτοκίνητα;Λειτουργίες δυναμομέτρου;Διαφορικό;Παλινδρομικές μηχανές
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΤΕΦ-Τμήμα Μηχανολόγων Οχημάτων, 2018--9997
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11436
Item type: bachelorThesis
Name(s) of contributor(s): Πιστόπουλος, Ιωάννης
Παναγιωτάκης, Χρήστος
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών / Τμήμα Μηχανολόγων Οχημάτων
Publication date: 2018-09-04
Bibliographic citation: Πιστόπουλος, Ι. & Παναγιωτάκης, Χ.(2018) Δυναμομέτρηση αυτοκινήτου (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ, Θεσσαλονίκη.
Abstract: Για το προσδιορισμό της ροπής μιας μηχανής χρειάζεται η μέτρηση μιας δύναμης που επενεργεί σε κάποια απόσταση. Κάθε συσκευή που επιτρέπει μια τέτοια μέτρηση λέγεται δυναμόμετρο. Αν και υπάρχουν πολλοί τύποι δυναμόμετρων, όλοι λειτουργούν με την ίδια αρχή, ένας ρότορας ο οποίος κινείται από την προς έλεγχο μηχανή, συνδέεται με το στάτη. Σε μια περιστροφή του άξονα η περιφέρεια του ρότορα κινείται κατά 2πr σε σχέση με τη δύναμη F(αντιτιθέμενη δύναμη που δημιουργείται μεταξύ ρότορα και στάτη). Έτσι το έργο αντίστασης ανά περιστροφή είναι W = 2πrF . Το δυναμόμετρο λέγεται πολλές φορές στην πράξη ΄΄πέδη΄΄ , επειδή ιστορικά οι πρώτες διατάξεις μέτρησης της ροπής χρησιμοποιούσαν υγρή ή ξηρή τριβή ως αντίσταση, δηλαδή ΄΄πεδούσαν΄΄ τη μηχανή. Η ενέργεια που παρέχεται από τη μηχανή προς το δυναμόμετρο κατά τη διάρκεια αυτης της πέδησης μετατρέπεται σε θερμότητα, η οποία πρέπει να απορροφηθεί από κάποιο μέσο που διαφέρει ανάλογα με το είδος της πέδης. Όσο τα αυτοκίνητα εξελίσσονται, τόσο εξελίσσεται και το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του κινητήρα τους. Αυτό σημαίνει πως και τα δυναμόμετρα μέρα με τη μέρα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερα δεδομένα για να μας δώσουν αποτελέσματα
Advisor name: Μίχος, Φώτιος
Examining committee: Μίχος, Φώτιος
Publishing department/division: Τμήμα Μηχανολόγων Οχημάτων
Publishing institution: teithe
Number of pages: 78
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pistopoulos_Panagiotakis.pdf3.94 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11436
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.