Δημιουργία εφαρμογής διαχείρισης εικονικών ουρών σε Android (ΙΚΑ) (Bachelor thesis)

Λογισμικό/ Android/ Καραγκιοζίδης, Κυριάκος


The current thesis aims to provide the best possible service to the clients visiting the IKA branches of Thessaloniki, while they are queuing for the various departments. The application allows users to issue tickets in any office / department, as well as office employees to inform users of their waiting time, whenever they serve a customer. This dissertation focuses in two main parts. The first one is the server and the functions it performs for the application, such as the storage of the database and the various calculations, so that they are presented to the user, i.e. the Android application. The Android application, which is the second part, deals with the appearance of branches / departments and the possibility of issuing a ticket to one or more of them, on the client's side, as well as the ability of employees to inform the users after the completion of their service. In conclusion, this application aims to help users who wish to visit any of the IKA branches without being physically present in the queue unless it is time to be served. As far as technologies are concerned, the application aims at new and popular ones, which are an interesting part to study
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών / Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Keywords: Κινητά τηλέφωνα;Εφαρμογές;υποκατάστημα ΙΚΑ;Android εφαρμογή
Description: Πτυχιακή εργασία--ΣΤΕΦ-Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, 2018--10000
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11433
Item type: bachelorThesis
Submission Date: 2020-02-25T19:09:38Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών / Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Publication date: 2018-09-10
Bibliographic citation: Καραγκιοζίδης, Κ. (2018). Δημιουργία εφαρμογής διαχείρισης εικονικών ουρών σε Android (ΙΚΑ) (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ, Θεσσαλονίκη.
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως κύριο στόχο την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών που επισκέπτονται τα υποκαταστήματα Ι.Κ.Α. του Νομού Θεσσαλονίκης, περιμένοντας στην ουρά αναμονής για τα διάφορα τμήματα. Η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες να εκδίδουν εισιτήρια για τα γραφεία/τμήματα που επιθυμούν, καθώς επίσης και στους υπαλλήλους των εκάστοτε γραφείων να ενημερώνουν τους χρήστες για την πορεία της αναμονής τους, κάθε φορά που εξυπηρετούν έναν πελάτη. Τα βασικά στοιχεία αυτής της πτυχιακής εργασίας αφορούν κυρίως δύο μέρη. Το πρώτο, είναι ο εξυπηρετητής (server) και οι λειτουργίες που επιτελεί για την εφαρμογή, όπως η αποθήκευση της βάσης δεδομένων και των διάφορων υπολογισμών, ούτως ώστε να παρουσιαστούν στον χρήστη (client), δηλαδή στην Android εφαρμογή. Η Android εφαρμογή, που αποτελεί και το δεύτερο μέρος της πτυχιακής εργασίας, ασχολείται με την εμφάνιση των καταστημάτων/τμημάτων και την δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου σε ένα ή περισσότερα από αυτά, από την πλευρά του πελάτη, καθώς και με τη δυνατότητα των υπαλλήλων να ενημερώνουν τους χρήστες για την ολοκλήρωση της εξυπηρέτησης τους. Συμπερασματικά, αυτή η εφαρμογή στοχεύει να βοηθήσει τον εκάστοτε χρήστη που επιθυμεί να επισκεφθεί οποιοδήποτε κατάστημα Ι.Κ.Α., χωρίς να χρειάζεται η φυσική του παρουσία στον χώρο αναμονής, παρά μόνο κατά το χρονικό διάστημα που πρόκειται να εξυπηρετηθεί. Επίσης, από τη σκοπιά των τεχνολογιών, στοχεύει σε νέες και δημοφιλείς τεχνολογίες, οι οποίες αποτελούν ένα ενδιαφέρον κομμάτι για μελέτη
The current thesis aims to provide the best possible service to the clients visiting the IKA branches of Thessaloniki, while they are queuing for the various departments. The application allows users to issue tickets in any office / department, as well as office employees to inform users of their waiting time, whenever they serve a customer. This dissertation focuses in two main parts. The first one is the server and the functions it performs for the application, such as the storage of the database and the various calculations, so that they are presented to the user, i.e. the Android application. The Android application, which is the second part, deals with the appearance of branches / departments and the possibility of issuing a ticket to one or more of them, on the client's side, as well as the ability of employees to inform the users after the completion of their service. In conclusion, this application aims to help users who wish to visit any of the IKA branches without being physically present in the queue unless it is time to be served. As far as technologies are concerned, the application aims at new and popular ones, which are an interesting part to study
Advisor name: Κεραμόπουλος, Ευκλείδης
Examining committee: Κεραμόπουλος, Ευκλείδης
Publishing department/division: Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Publishing institution: teithe
Number of pages: 79
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
karagiozidis.pdf2.7 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11433
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.