Διδασκαλία μέσω εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (Master thesis)

Σκουφίδης, Αλέξανδρος


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣκουφίδης, Αλέξανδροςel
dc.date.accessioned2020-02-03T10:36:09Z-
dc.date.available2020-02-03T10:36:09Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11348-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΔιδακτικοί στόχοιel
dc.subjectΓνώσειςel
dc.subjectΔεξιότητεςel
dc.subjectΣτάσειςel
dc.subjectΕκπαιδευτική ρομποτικήel
dc.subjectStemen
dc.titleΔιδασκαλία μέσω εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.secondaryTitleΤeaching through education roborics in primary educationen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχικαή εργασίαel
heal.identifier.secondary10934-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2019-04-01-
heal.bibliographicCitation"Σκουφίδης Αλέξανδρος "," Διδασκαλία μέσω εκπαιδευτικής ρομποτικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ", " Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων", "ΑΤΕΙΘ", "2019"el
heal.abstractΗ εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί ένα σύγχρονο και καινοτόμο εγχείρημα αλλά και ταυτόχρονα ραγδαία αναπτυσσόμενο τρόπο διδασκαλίας. Σκοπός της διπλωματικής αυτής αποτελεί η διερεύνηση της συμβολής της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην επίτευξη των διδακτικών στόχων που τίθενται από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η έρευνα αυτή αποτελεί μία πρώτη προσπάθεια σύνδεσης της εκπαιδευτικής ρομποτικής με τους διδακτικούς στόχους και διερευνά σε πιο βαθμό η φιλοσοφία της εκπαίδευσης STE(A)M φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Για τη συλλογή των απαραίτητων στοιχείων πραγματοποιήθηκε έρευνα σε 162 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι χρησιμοποιούν την εκπαιδευτική ρομποτική ως μέσο διδασκαλίας. Το ερωτηματολόγιο βασίστηκε στον διαχωρισμό των στόχων σε τρία επίπεδα (γνώσεις- δεξιότητες-στάσεις). Η διδασκαλία μέσω εκπαιδευτικής ρομποτικής έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στην επίτευξη των διδακτικών στόχων και διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς να πετύχουν τους στόχους που έχουν θέσει. Περισσότερο φαίνεται να επηρεάζονται οι μαθητές σε επίπεδο Γνώσεων και σε επίπεδο ανάπτυξης Δεξιοτήτων-Ικανοτήτων. Οι μαθητές κατανοούν καλύτερα αυτά που έχουν διδαχθεί, ενώ χρησιμοποιούν την προϋπάρχουσα γνώση για να αντιμετωπίσουν νέα ζητήματαel
heal.abstractEducational robotics, which is a rapidly growing field, constitutes a progressive and innovative educational method. The purpose of this dissertation is to explore the contribution of educational robotics to the achievement of the teaching aims set by teachers of Primary Education. The present research is a first attempt to relate educational robotics to the teaching aims as well as to examine the extent to which it accomplishes its goals. Regarding the collection of the necessary data, 162 primary school teachers, who employ educational robotics in their teaching process, have participated in the research. They were called to fill in a questionnaire, designed and based on the three-level discrimination of the aims which is knowledge, skills and attitude. Teaching through educational robotics has a positive impact on the achievement of the educational aims. The students seem to be affected more on the level of knowledge and skills. They understand better what they have been taught while using their pre-existing knowledgeen
heal.tableOfContentsΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ 4 ABSTRACT 5 ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ 6 ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΩΝ 9 ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ 11 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 12 Γενικά 12 Φιλοσοφία της εκπαίδευσης STEM 12 Εκπαιδευτική ρομποτική (ΕΡ) 13 Εκπαιδευτική ρομποτική και Τεχνολογίες Πληροφοριών Εκπαίδευσης (ΤΠΕ) 14 Επιλογή του θέματος 14 Αντικείμενο της εργασίας 15 Προηγούμενες έρευνες 15 Δομή εργασίας 19 Ευχαριστίες 22 1.ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ STEM 23 1.0 Εισαγωγή 23 1.1 Ιστορική αναδρομή 25 1.2 Εκπαιδευτική Ρομποτική και STEM 26 1.3 Ερμηνεία του όρου STEM 26 1.3.2 Η φιλοσοφία STEM 28 1.3.3 Σκοπός της εκπαίδευσης STEM 29 1.3.4 Εκπαίδευση STEM και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες 29 1.5 Το κίνημα STEM παγκοσμίως 30 1.5.1 Το κίνημα STEM στην Ελλάδα και οι δράσεις του 32 1.6 Διαγωνισμοί εκπαιδευτικής ρομποτικής 33 1.6.1 Οι μεγαλύτεροι διαγωνισμοί ρομποτικής 33 1.6.2 Ανασκόπηση ρομποτικών συστημάτων 35 1.7 Διδασκαλία των ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 37 1.8 Εκπαιδευτικά προγράμματα βασισμένα στη φιλοσοφία STEM 39 1.9 Σκοποί και στόχοι της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 39 1.10 Υπολογιστική επιστήμη 40 1.10.1 Υπολογιστική σκέψη και Εκπαιδευτική Ρομποτική 41 2. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 43 2.0 Εισαγωγή 43 2.1 Προγραμματισμός διδασκαλίας 43 2.2 Διάκριση σκοπών και στόχων 43 2.3 Διατύπωση διδακτικών στόχων 44 2.3.1 Ορθός τρόπος διατύπωσης διδακτικών στόχων 45 2.4 Ταξινομία διδακτικών στόχων 46 2.4.1 Ταξινομία διδακτικών στόχων του R. M. Gagne 47 2.4.2 Tαξινομίες διδακτικών στόχων που έχουν προταθεί 47 2.4.3 Ταξινομία διδακτικών στόχων κατά Bloom 47 2.5 Αναθεωρημένη ταξινομία Bloom 51 2.6 Επίπεδα διδακτικών στόχων 52 2.6.1 Ορισμός γνώσεων 53 2.6.2 Ορισμός ικανοτήτων 55 2.6.3 Ορισμός στάσεων 56 3. Η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 60 3.1 Αναγκαιότητα και σημαντικότητα της έρευνας 60 3.2 Σκοπός της έρευνας 60 3.3 Στόχοι της έρευνας 60 3.4 Επιλογή κατάλληλου θεωρητικού μοντέλου έρευνας 61 3.4.1 Ερευνητική φιλοσοφία 62 3.4.2 Ερευνητική προσέγγιση 62 3.5 Μέθοδοι έρευνας 63 3.6 Τεχνικές έρευνας 64 3.7 Πληθυσμός και δείγμα της έρευνας 65 3.8 Το εργαλείο της έρευνας 66 3.9 Η διαδικασία της έρευνας 68 4.ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 70 4.1 Στατιστική ανάλυση 70 4.2 Δημογραφικά Στοιχεία 71 4.3 Επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων 76 4.4 Επίπεδο στόχων πρώτο: Γνώσεις 76 4.5 Επίπεδο στόχων δεύτερο: Δεξιότητες – Ικανότητες 77 4.6 Επίπεδο στόχων τρίτο: Στάσεις 78 4.7 Συσχετίσεις 80 4.8 Γενικά Συμπεράσματα 81 5. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 82 5.1 Συμπεράσματα 82 5.2 Περιορισμοί της έρευνας ………………………………………………………84 5.3 Προτάσεις για συμπληρωματική έρευνα 85 Βιβλιογραφία 87 Ελληνική 87 Ξενόγλωσση 89 ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ 94 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 96  el
heal.advisorNameΒράνα, Βασιλικήel
heal.committeeMemberNameΒράνα, Βασιλικήel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages102 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11348
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.