Η Εκπαιδευτική αξιοποίηση της ρομποτικής στην προσχολική εκπαίδευση για τη διδασκαλία των εννοιών προσανατολισμού στο χώρο. (Master thesis)

Πολυζωγοπούλου, Χρυσούλα


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠολυζωγοπούλου, Χρυσούλαel
dc.date.accessioned2019-12-20T11:21:19Z-
dc.date.available2019-12-20T11:21:19Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11344-
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠροσχολική εκπαίδευσηel
dc.subjectΡομποτικήel
dc.subjectΠροσανατολισμός στο χώροel
dc.subjectBee boten
dc.subjectΜαθηματικάel
dc.titleΗ Εκπαιδευτική αξιοποίηση της ρομποτικής στην προσχολική εκπαίδευση για τη διδασκαλία των εννοιών προσανατολισμού στο χώρο.el
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.secondaryTitleThe educational utilization of robotics for the teaching of the sense of orientation in the surrounding area in pre-school education.el
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary10931-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2019-03-31-
heal.bibliographicCitation"Πολυζωγοπούλου Χρυσούλα", "Η Εκπαιδευτική αξιοποίηση της ρομποτικής στην προσχολική εκπαίδευση για τη διδασκαλία των εννοιών προσανατολισμού στο χώρο", "Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων", "ΑΤΕΙΘ", "2019"el
heal.abstractΣκοπός της παρούσης μελέτης είναι να διερευνήσει και να αναδείξει τη χρησιμότητα της ενσωμάτωσης της ρομποτικής στην προσχολική εκπαίδευση, τη σύνδεσή της με άλλα γνωστικά αντικείμενα και συγκεκριμένα με αυτά των Μαθηματικών και της Πληροφορικής, αλλά και τα οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή της στη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών στο Νηπιαγωγείο και συγκεκριμένα των εννοιών προσανατολισμού στο χώρο. Η συγκεκριμένη μελέτη επιχειρεί να απαντήσει στον προβληματισμό που υπάρχει στην ελληνική και ξένη βιβλιογραφία, για ζητήματα οικοδόμησης της γνώσης και διδασκαλίας μαθηματικών εννοιών με χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας. Πρόκειται για μια πρόταση αξιοποίησης της Τεχνολογίας προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας, καθώς η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί ένα ελκυστικό για τα παιδιά μέσο μάθησης που διευκολύνει την κατάκτηση των εκπαιδευτικών στόχων. Η έρευνα επιλέχθηκε να πραγματοποιηθεί σε σχολικό πλαίσιο και συγκεκριμένα σε μαθητές νηπιαγωγείου 4-6 ετών, προκειμένου να διερευνηθούν αρχικά οι βιωματικές αναπαραστάσεις των παιδιών και στη συνέχεια να αξιολογηθούν οι νοητικές αναπαραστάσεις τους μετά την υλοποίηση του διδακτικού σεναρίου που σχεδιάστηκε, κατά την εφαρμογή του οποίου χρησιμοποιήθηκε ως εκπαιδευτικό εργαλείο το προγραμματιζόμενο παιχνίδι Bee Bot. Μετά την εφαρμογή του διδακτικού σεναρίου αξιολογήθηκαν τα αποτελέσματα που προέκυψαν και οι μαθητές φάνηκε ότι βελτίωσαν τις δεξιότητες προσανατολισμού τους στο χώρο σε ικανοποιητικό επίπεδο και εξοικειώθηκαν με την έννοια του προγραμματισμού. Το ρομπότ δαπέδου Bee Bot που χρησιμοποιήθηκε αποδείχθηκε ότι μπορεί να αποτελέσει ένα σύγχρονο και ελκυστικό για τα παιδιά εργαλείο, που ο εκπαιδευτικός μπορεί να αξιοποιήσει αποτελεσματικά διευκολύνοντας τη μαθησιακή διαδικασία, προάγοντας ταυτόχρονα τη συνεργασία και τη βιωματικότητα.el
heal.abstractThe aim of this study is to research and give prominence to the use of the integration of Robotics in pre-school education, its connection with other Disciplines and specifically with Mathematics and Computer Science, and also to show the benefits stemming from its application to the teaching of mathematical concepts in kindergarten and specifically the teaching of the concept of orientation in the surrounding space. The specific study attempts to answer the question which exists in the Greek and foreign bibliography about issues concerning the building of the knowledge and teaching of Mathematical concepts through the use of Information Technology and Communication. It is a suggestion of the utilization of Technology in the interest of the learning process, as the educational robotics constitutes for the children an attractive means of learning which facilitates the conquest of the educational goals. The study was chosen to be realized in a school setting and specifically among kindergarten pupils aged 4- 6 years old, in order to initially explore the experiential representations of the children and following this, to evaluate their mental representations after the implementation of the teaching scenario which was planned, during which the programmed toy Bee Bot was used as an educational tool. After the implementation of the teaching scenario the results were assessed, and it seemed that the pupils improved their space orientation skills at a satisfactory level and that they familiarized themselves with the concept of programming. The floor robot Bee Bot which was used proved that it can be a modern and attractive tool for the children, a tool which the teacher can utilize effectively, facilitating the learning process, promoting at the same time the co- operation and the experiencing self.en
heal.tableOfContentsΠΕΡΙΛΗΨΗ 4 ABSTRACT 5 ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ 8 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 9 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ 12 1.1. ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ 12 1.1.1. Τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών στην Προσχολική Εκπαίδευση στην Ελλάδα 12 1.1.2. Το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών-Πρόγραμμα ΔΕΠΠΣ 13 1.1.2.1. Τα Μαθηματικά στο ΔΕΠΠΣ 14 1.1.2.1.1. Έννοιες προσανατολισμού στο χώρο 15 1.1.2.2. Η Πληροφορική στο ΔΕΠΠΣ 16 1.2. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) 17 1.2.1. Η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση 17 1.2.2. Οι ΤΠΕ στην Προσχολική Εκπαίδευση 19 1.2.3. ΤΠΕ και Θεωρίες Μάθησης 21 1.2.3.1. Εννοιολογική προσέγγιση 21 1.2.3.2. Θεωρίες Μάθησης 22 1.2.3.2.1. Συμπεριφορισμός 22 1.2.3.2.2. Γνωστικές Θεωρίες Μάθησης 24 1.2.3.2.3. Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες 25 1.3. ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ 26 1.3.1. Εννοιολογική προσέγγιση 26 1.3.2. Εκπαιδευτική Ρομποτική 26 1.3.3. Η Ρομποτική στην Προσχολική Εκπαίδευση 29 1.3.4. Αξιοποίηση της Ρομποτικής στη διδασκαλία Μαθηματικών και Πληροφορικής 29 1.3.5. Προγραμματιζόμενα Παιχνίδια 30 1.3.5.1. Η περίπτωση του Προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Bee Bot 31 1.3.5.1.1. Βιβλιογραφική ανασκόπηση 31 1.3.5.1.2. Περιγραφή του Bee Bot 32 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 : ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ 34 2.1. ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 34 2.2. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 34 2.2.1. Επιλογή ερευνητικής μεθόδου 34 2.2.2. Επιλογή δείγματος 35 2.2.3. Ερευνητικά εργαλεία 36 2.3. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ 37 2.3.1. 1η Φάση: Προσδιορισμός του διδακτικού αντικειμένου 38 2.3.2. 2η Φάση : Ανίχνευση πρότερων γνώσεων και αναπαραστάσεων των μαθητών 40 2.3.3. 3η Φάση : Καθορισμός στόχων διδακτικού σεναρίου 42 2.3.4. 4η Φάση : Διδακτικό υλικό και υλικοτεχνική υποδομή 43 2.3.5. 5η Φάση : Δημιουργία δραστηριοτήτων σεναρίου 43 2.3.6. 6η Φάση : Αξιολόγηση 46 2.3.7. 7η ΦΑΣΗ : Παρατηρήσεις 48 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 : ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΕΡΜΗΝΕΙΑ 49 3.1. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 49 3.2. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 81 3.3 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 83 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 86 ΕΛΛΗΝΙΚΗ 86 ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ 88 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 89el
heal.advisorNameΡουσσάκης, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΡουσσάκης, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages89 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11344
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.