Κοινωνικοποίηση και ένταξη παιδιών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και διάσπαση ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικότητα στα πλαίσια του γενικού σχολείου. (Master thesis)

Δουλγέρη, Δήμητρα


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔουλγέρη, Δήμητραel
dc.date.accessioned2019-12-16T15:21:40Z-
dc.date.available2019-12-16T15:21:40Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11338-
dc.descriptionΣτην παρούσα εργασία επικεντρωθήκαμε στη μελέτη για την κοινωνικοποίηση και ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη.el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΈνταξη και ο ρόλος του σχολείουel
dc.subjectΠαιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectΚοινωνικοποίησηel
dc.titleΚοινωνικοποίηση και ένταξη παιδιών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και διάσπαση ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικότητα στα πλαίσια του γενικού σχολείου.el
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.secondaryTitleSocialization and attention deficit hyperactivity disorder in the framework of general schoolen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary10744-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2019-02-10-
heal.bibliographicCitation"Δουλγέρη Δήμητρα"," Κοινωνικοποίηση και ένταξη παιδιών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές και διάσπαση ελλειμματικής προσοχής - υπερκινητικότητα στα πλαίσια του γενικού σχολείου", "Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ", "ΑΤΕΙΘ", "2019"el
heal.abstractΣτην παρούσα εργασία επικεντρωθήκαμε στη μελέτη για την κοινωνικοποίηση και ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική τάξη. Σκοπός: Το ζητούμενο της εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι γνώσεις των εκπαιδευτικών σε θέματα ειδικής αγωγής, κατά πόσο δηλαδή είναι καταρτισμένοι, ώστε να βοηθήσουν στην ένταξη των μαθητών με Ε.Ε.Α στη γενική τάξη. Μεθοδολογία: Η μέθοδος που επιλέχθηκε για τη διεξαγωγή αυτής της ποσοτικής κοινωνικής έρευνας ήταν η δειγματοληπτική έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου. Στην έρευνα συμμετείχαν 107 εκπαιδευτικοί (77 γυναίκες, 30 άντρες), από δημόσια δημοτικά σχολεία της Ελλάδας. Αποτελέσματα: Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί έχουν γνώσεις στην Ειδική Αγωγή. Υπάρχει συσχέτιση μεταξύ γνώσεων των εκπαιδευτικών και της ένταξης των μαθητών. Όσοι έχουν διδάξει σε μαθητές με Ε.Ε.Α διαφωνούν ότι η ένταξη έχει αρνητική επίπτωση στη συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε γενικό σχολείο σε ποσοστό 77,7% συμφωνούν ότι η ένταξη των μαθητών μέσα στη γενική τάξη ενθαρρύνει τη σχολική τους εξέλιξη, ενώ και σε ποσοστό 93% των εκπαιδευτικών που έχουν διδάξει σε μαθητές με Ε.Ε.Α θεωρούν ότι πρέπει να δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα να λειτουργούν μέσα στη γενική τάξη. Οι εκπαιδευτικοί με σεμινάρια / μεταπτυχιακά, συμφωνούν ότι τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, πρέπει να φοιτούν σε κανονικό σχολείο. Διαπιστώθηκε όμως ότι ούτε η διδακτική εμπειρία, ούτε ο τύπος σχολείου επηρεάζει τις απόψεις τους σχετικά με το σχολικό πλαίσιο. Όσοι από τους εκπαιδευτικούς έχουν παρακολουθήσει από 1-3 ή και περισσότερα σεμινάρια τα τελευταία 5 χρόνια , συμφωνούν ότι τα παιδιά πρέπει να φοιτούν σε κανονικό σχολείο. Τέλος, το 53,8% των εκπαιδευτικών που δεν έχουν καθόλου γνώσεις, θεωρεί ότι πρέπει να υπάρχουν ξεχωριστά σχολεία. Συμπεράσματα: Το 37,4 % των εκπαιδευτικών δεν είχε καθόλου γνώσεις στην Ειδική Αγωγή. Θα ήταν ωφέλιμο να διεξάγονται προγράμματα εξειδίκευσης και ενημέρωσης για τους εκπαιδευτικούς, εφόσον διδάσκει το μεγαλύτερο ποσοστό σε μαθητές με Ε.Ε.Α , ώστε να βοηθήσουν στην ένταξή τους στη γενική τάξη .el
heal.abstractIn the present work we focused on the study of the socialization and inclusion of students with special educational needs in the general class. Purpose: The aim of the work was to investigate the special education teachers' knowledge of whether they are trained to help integrate students with special educational needs into the general classroom. Methodology: The method chosen to carry out this quantitative social research was the sampling survey using a questionnaire. The survey involved 107 teachers (77 women, 30 men) from public primary schools in Greece. Results: Most teachers have knowledge of Special Needs Education. There is a correlation between teacher knowledge and student integration. Those who have been taught to students with special educational needs disagree that integration has a negative impact on students' emotional development. Teachers who teach at a 77,7% primary school agree that the inclusion of pupils in the general class encourages their schooling, while 93% of the teachers who have taught to students with special educational needs consider that students should be given the ability to function within the general classroom. Seminar / postgraduate teachers agree that children with special educational needs must attend a regular school. However, it was found that neither the didactic experience nor the type of school affects their views on the school context. Those of the teachers who have attended 1-3 or more seminars over the past 5 years agree that children should attend a regular school. Finally, 53,8% of teachers who have no knowledge at all, believe that there should be separate schools. Conclusions: 37,4% of teachers had no knowledge of Special Education. It would be beneficial to run specialization and information programs for teachers as they teach the largest percentage of students with special educational needs to help them integrate into the general classroom.en
heal.tableOfContentsΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Περίληψη...…….……………………………………...............................4 Abstract……..……………………………………………………….......5 Εισαγωγή………………………………………………………………...8 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο:ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ…………………9 1.1: Η έννοια και η λειτουργία της κοινωνικοποίησης……...……….9 1.2: Τα πλαίσια για τις θεωρίες της κοινωνικής ένταξης………….13 1.3: Κοινωνία και σχολείο …………………………………………….16 1.4: Παιδιά με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές…………………18 1.5:Παιδιά με Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής –Υπερκινητικότητα……………………………………………………..24 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2Ο : ΣΧΟΛΕΙΟ………………………………..34 2.1: Ο ρόλος του σχολείου…………………..........................................34 2.2: Κίνητρα μάθησης για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες…………………………………………………………………35 2.3: Διαπροσωπικές σχέσεις στην τάξη…………… ………...............36 2.4: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού……………………………………....37 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο :ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ…40 3.1 :Οι κατηγορίες παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και οι δομές φοίτησής τους………………………………………….………..40 3.2: Η έννοια της ένταξης……………..…………………………….....42 3.3:Η συμβολή του ελεύθερου χρόνου των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην κοινωνική αλληλεπίδραση …………...44 ΜΕΡΟΣ Β΄: ΕΡΕΥΝΑ……………………………………….49 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ ……………………....87 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ …………………………………………...89el
heal.advisorNameΓρηγορόπουλος, Ηρακλήςel
heal.committeeMemberNameΓρηγορόπουλος, Ηρακλήςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages89 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11338
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.