Η έμφυλη διάσταση της διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γυναίκα και ηγεσία: απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών (Master thesis)

Ζιώγα, Παναγιώτα


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΖιώγα, Παναγιώταel
dc.date.accessioned2019-12-13T13:05:41Z-
dc.date.available2019-12-13T13:05:41Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11336-
dc.descriptionΗ βιβλιογραφική ανασκόπηση για τη θέση των δύο φύλων στην εκπαιδευτική ηγεσία δείχνει ότι η διαχείριση της εκπαίδευσης κυριαρχείται από άνδρες στις περισσότερες περιοχές του κόσμουel
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΈμφυλη Διάστασηel
dc.subjectΔευτεροβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΕκπαιδευτική Διοίκησηel
dc.subjectΈμφυλη Διάστασηel
dc.titleΗ έμφυλη διάσταση της διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γυναίκα και ηγεσία: απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικώνel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.secondaryTitleThe radial dimension of the administration of educational units in secondary education woman and leadership:views and positions of educatorsen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary10740-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2019-02-26-
heal.bibliographicCitation"Ζιώγα, Παναγιώτα", "Η έμφυλη διάσταση της διοίκησης εκπαιδευτικών μονάδων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γυναίκα και ηγεσία: απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών ", "Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων", "ΑΤΕΙΘ", "2019"el
heal.abstractΗ βιβλιογραφική ανασκόπηση για τη θέση των δύο φύλων στην εκπαιδευτική ηγεσία δείχνει ότι η διαχείριση της εκπαίδευσης κυριαρχείται από άνδρες στις περισσότερες περιοχές του κόσμου. Παρά τις εκπαιδευτικές και άλλες προόδους τους, οι γυναίκες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια στην είσοδο σε ανώτερες θέσεις στην κοινωνία. Έτσι, υπάρχει μια τάση για πολλές γυναίκες που ενώ έχουν τα προσόντα, την εμπειρία, τις γνώσεις και την ικανότητα να μην αποβλέπουν ηγετικές θέσεις στη διαχείριση της εκπαίδευσης. Λαμβάνοντας υπόψη τις διαπιστώσεις αυτές, στόχος της παρούσας εργασίας είναι να παρέχει ένα θεωρητικό πλαίσιο για την κατανόηση της εκπαιδευτικής διεύθυνσης – ηγεσίας, να καταγράψει πιθανά προβλήματα που ενδεχομένως συναντούν οι γυναίκες στη διοίκηση της εκπαιδευτικής μονάδας και να φωτίσει τις πτυχές της αποτελεσματικής ηγεσίας σε σχέση με το φύλο. Η θεωρητική αυτή ανάλυση θα αποτελέσει τη βάση της ερευνητικής προσέγγισης, απώτερος σκοπός της οποίας είναι να διερευνήσει το πολύκροτο ζήτημα των παραγόντων που ωθεί στην υπο-αντιπροσώπευση των γυναικών σε ανώτερες διοικητικές θέσεις της εκπαιδευτικής ιεραρχίας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα ευρήματα της ποσοτικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε παρέχουν μια εικόνα για το κίνητρο των γυναικών να γίνουν διευθύντριες της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τους λόγους για την υπο-εκπροσώπηση τους, τις διαφορές στις διαχειριστικές ιδιότητες και τα στυλ ηγεσίας ως μέρος της γυναικείας ταυτότητάς τους, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν για την αναγνώριση μιας θέσης και τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού ηγέτη. Πιο συγκεκριμένα με βάση τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποιήθηκε στους Νομούς Ευβοίας και Βοιωτίας, από την άποψη του φύλου, οι γυναίκες υπο-εκπροσωπούνται σε θέσεις διοίκησης Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντιμετωπίζοντας σημαντικούς κοινωνικο-πολιτισμικούς περιορισμούς και διακρίσεις στην καριέρα τουςel
heal.abstractThe bibliographic review of the gender position in educational leadership shows that education management is dominated by men in most parts of the world. Despite their educational and other advances, women continue to face significant barriers to entry into senior positions in society. Thus, there is a tendency for many women who, while having the qualifications, experience, knowledge and ability, they don’t take leadership positions in the management of education. In view of these findings, the aim of this paper is to provide a theoretical framework for the understanding of the educational leadership, to identify possible problems that women might encounter in the unit's administration and to highlight the aspects of effective leadership in relation to gender. This theoretical analysis will form the basis of the research approach, the ultimate aim of which is to explore the discussed issue, regarding the factors driving the under-representation of women in senior management positions in the secondary education hierarchy. The findings of the quantitative survey carried out give an insight into the motivation of women to become heads of secondary education, the reasons for their under-representation, the differences in managerial skills and leadership styles as part of their female identity, the difficulties they face in recognition of a position and the characteristics of an effective leader. More specifically, on the basis of the survey conducted in the Prefectures of Evia and Boeotia, from a gender perspective, women are under-represented in senior management positions facing significant socio-cultural constraints and discrimination in their careers.en
heal.tableOfContentsΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Σελ. ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΠΙΝΑΚΩΝ 9 ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ 12 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 13 ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ: ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 17 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1:ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΗΓΕΣΙΑ 17 1.1 Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (MANAGEMENT) 17 1.1.1 Οι λειτουργίες της Διοίκησης 18 1.2 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ 19 1.2.1 Οι λειτουργίες της διοίκησης στο σχολικό περιβάλλον 20 1.3 Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ 22 1.3.1 Πρότυπα ηγετικής συμπεριφοράς 23 1.4 Η ΗΓΕΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 26 1.4.1 Εκπαιδευτικά πρότυπα ηγεσίας 28 1.4.2 Χαρακτηριστικά επιτυχημένης σχολικής ηγεσίας 29 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ: 31 2.1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 31 2.2 ΤΟ ΦΥΛΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ-ΗΓΕΣΙΑ 32 2.3 ΑΝΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ 37 2.3.1 Εσωτερικά ή προσωπικά εμπόδια 38 2.3.2 Εξωτερικά εμπόδια 40 ΚΕΦΛΑΙΟ 3: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΦΥΛΟ 45 3.1 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 45 3.2 ΠΡΟΤΥΠΑ ΗΓΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ 45 3.3 ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΗΓΕΣΙΑΣ 48 3.4 ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ 51 ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ: ΕΡΕΥΝΑ 53 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ 53 4.1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 53 4.2 ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ 53 4.3 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ 55 4.3.1 Ποσοτική έρευνα 56 4.3.2 Τρόπος συλλογής ερευνητικών δεδομένων 57 4.3.3 Μέθοδος δειγματοληψίας 59 4.3.4 Πιλοτική έρευνα 61 4.3.5 Διαδικασία διεξαγωγής έρευνας 61 4.4 ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ 62 4.5 ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ 62 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ 64 5.1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 64 5.2 ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ 64 5.2.1 Τα Δημογραφικά χαρακτηριστικά της έρευνας 64 5.2.2 Επιλογές και Δυνατότητες των εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 70 5.2.3 Απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη Διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων 75 5.3 ΣΥΣΧΕΤΙΣΕΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΩΝ 89 5.3.1 Συσχετίσεις με βάση το Φύλο 90 5.3.2 Συσχετίσεις με βάση την Ηλικία 96 5.3.3 Συσχετίσεις με βάση την Οικογενειακή Κατάσταση –Σπουδές 102 5.3.4 Συσχετίσεις με βάση την Προϋπηρεσία στην εκπαίδευση 105 5.3.5 Συσχετίσεις με βάση την Διοικητική Προϋπηρεσία 110 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 118 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ 125 ΕΠΙΛΟΓΟΣ 127 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 129 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ 137 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 2: ΓΡΑΦΗΜΑΤΑ 147el
heal.advisorNameΧριστίδης, Περικλήςel
heal.committeeMemberNameΧριστίδης, Περικλήςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages147 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11336
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.