Αντιμετώπιση του φαινομένου των σχολικών απουσιών και αναδιοργάνωση των διοικητικών διαδικασιών των σχετικών με τις απουσίες των μαθητών δημόσιας μέσης εκπαίδευσης (Master thesis)

Γεωργιάδης, Κωνσταντίνος


Abstract The phenomenon of the school absence depends on many factors, among which is the custody of parents and the belief of the students that School cannot inform parents on time and with accuracy when students join their class late or not at all. On the other hand, the administrative procedures related to the need of monitoring absences is a laborious administrative task for teachers. Furthermore, the school administration, has inherit difficulties in monitoring the application of the above mentioned procedures, in verifying the quality of the work produced by the teachers, in having easy access on primary data related to absences and in being able to statistically analyze those data. Additionally, the inadequate to moderate familiarity of parents with the email technologies in conjunction to the limited financial resources deter any effort of school administration to provide to parents satisfying update regarding to the student absences utilizing email and SMS technologies. This thesis proposes a new way of organizing all the administrative procedures with respect to monitoring school absences introducing a new School Management Information System so that the related products have the same legal effect as the traditional procedures. The proposed organization covers the obligation of the Administration for complete, immediate and accurate information addressed to parents, reduces the operation cost of updating parents, removes workload from teachers, produces related documents with accuracy, provides the Administration with proper tools able to monitor student attendance and the tasks that the involved personnel has to accomplish
Alternative title / Subtitle: Confrontation of the phenomenon of school absences and reorganization of the abministration processes related to the absences of the public secondary education students
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Keywords: Σχολικές μονάδες;Μέση εκπαίδευση;Διοικητικές διαδικασίες;Απουσίες μαθητών;Παρακολούθηση φοίτησης;Πληροφορικό σύστημα διοίκησης;School;Secondary education;Administrative procedures;Student absences;Attendance monitoring;Administrative information system
Description: Το φαινόμενο της απουσίας των μαθητών από το μάθημα εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, μεταξύ αυτών και από την επιμέλεια των κηδεμόνων και τη συνείδηση των μαθητών ότι το Σχολείο δεν μπορεί να ενημερώνει τους γονείς τους εγκαίρως και με ακρίβεια για τη μη προσέλευσή τους στο μάθημα
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11309
Table of contents: Πίνακας περιεχομένων Περίληψη 7 Abstract 9 Πίνακας περιεχομένων 11 Πίνακας πινάκων 15 Πίνακας σχημάτων 15 Πίνακας γραφημάτων 15 1. Εισαγωγή 17 1.1. Το φαινόμενο της απουσίας 17 1.2. Η ισχύουσα διοικητική διαδικασία 17 1.3. Προβλήματα τήρησης των διαδικασιών των σχετικών με τις απουσίες 28 2. Βιβλιογραφική ανασκόπηση 35 2.1. Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση στην εκπαίδευση 35 2.2. Έρευνα στα εκπαιδευτικά πληροφοριακά συστήματα διοίκησης 36 2.3. Υλοποιήσεις εκπαιδευτικών πληροφοριακών συστημάτων διοίκησης 39 2.4. Συμπεράσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης 43 3. Το προτεινόμενο Πληροφοριακό Σύστημα 45 3.1. Επιλογή προσωπικού ανάπτυξης 45 3.2. Προδιαγραφές-απαιτήσεις 45 3.3. Ανάλυση 48 3.3.1. Υποσύστημα αυθεντικοποίησης 49 3.3.2. Υποσύστημα βάσης δεδομένων 50 3.3.3. Υποσύστημα ημερών μαθημάτων 51 3.3.3.1. Λειτουργίες 51 3.3.4. Υποσύστημα τμημάτων 52 3.3.4.1. Λειτουργίες 52 3.3.5. Υποσύστημα καθηγητών 53 3.3.5.1. Λειτουργίες 53 3.3.6. Υποσύστημα μαθητών 54 3.3.6.1. Λειτουργίες 54 3.3.6.2. Ενσωμάτωση λειτουργικότητας του υποσυστήματος των SMS 56 3.3.7. Υποσύστημα απουσιολογίων 57 3.3.7.1. Τα σημεία απουσίας 58 3.3.7.2. Ημερήσια δελτία φοίτησης κατά τμήμα 59 3.3.7.3. Ημερήσια δελτία φοίτησης κατά μαθητή 60 3.3.7.4. Βιβλίο φοίτησης 61 3.3.7.5. Χάρτης ημερήσιων δελτίων φοίτησης 63 3.3.8. Υποσύστημα δικαιολογητικών 63 3.3.8.1. Λειτουργίες 65 3.3.9. Υποσύστημα ποινών 66 3.3.9.1. Λειτουργίες 67 3.3.9.2. Υποσύστημα SMS 68 3.3.9.3. Λειτουργίες 68 3.3.10. Υποσύστημα εκκρεμοτήτων 71 3.3.10.1. Λειτουργίες 71 3.3.11. Υποσύστημα αναφορών 72 3.3.11.1. Λειτουργίες 72 3.4. Σχεδιασμός - Υλοποίηση 73 3.4.1. Γενικά 73 3.4.2. Σχεδιασμός αυθεντικοποίησης 74 3.4.3. Υποσύστημα βάσης δεδομένων 75 3.4.4. Υποσύστημα ημερών μαθημάτων 77 3.4.5. Υποσύστημα τμημάτων 80 3.4.6. Υποσύστημα καθηγητών 81 3.4.7. Υποσύστημα μαθητών 83 3.4.7.1. Επεξεργασία βασικών πληροφοριών και προβολή στατιστικών απουσίας 83 3.4.7.2. Αλλαγές τμημάτων 86 3.4.7.3. Ενημέρωση κηδεμόνων 87 3.4.7.4. Διαδικασία αποστολής ενός SMS 90 3.4.8. Υποσύστημα απουσιολογίων 93 3.4.8.1. Ημερήσια δελτία φοίτησης κατά τμήμα 93 3.4.8.2. Ημερήσια δελτία φοίτησης κατά μαθητή 108 3.4.8.3. Βιβλίο φοίτησης 115 3.4.8.4. Χάρτης ΗΔΦ 117 3.4.9. Υποσύστημα Δικαιολογητικών 118 3.4.10. Υποσύστημα Ποινολογίου 122 3.4.11. Υποσύστημα SMS 127 3.4.11.1. SMS που στάλθηκαν 128 3.4.11.2. SMS υπό έγκριση 130 3.4.11.3. Αυτόματα SMS 130 3.4.12. Εκκρεμότητες 132 3.4.13. Αναφορές 134 4. Διοίκηση και Ηγεσία για την αύξηση της αποτελεσματικότητας 137 4.1. Πρόσωπα που ενεπλάκησαν 137 4.2. Τρόποι δέσμευσης των εμπλεκόμενων 137 4.3. Φορέας του ηγετικού ρόλου 138 4.4. Τρόποι «χτισίματος» της συμμετοχικής ηγεσίας 138 4.4.1. Παροχή απαιτούμενων επαγγελματικών γνώσεων για να προωθηθεί η καινοτομία 139 4.4.2. Ενθάρρυνση συνδέσεων σε ολόκληρο τον «οργανισμό» 139 5. Αξιολόγηση 141 5.1. Μείωση λειτουργικών δαπανών 141 5.1.1. Σχεδιασμός και μεθοδολογία αξιολόγησης 141 5.1.2. Αποτελέσματα αξιολόγησης 142 5.2. Ικανοποίηση κηδεμόνων 143 5.2.1. Σχεδιασμός και μεθοδολογία αξιολόγησης 143 5.2.2. Αποτελέσματα αξιολόγησης κηδεμόνων 145 5.2.2.1. Εξοικείωση με το Διαδίκτυο 145 5.2.2.2. Ενημέρωση μέσω κινητών τηλεφώνων 146 5.3. Ικανοποίηση των ΥτΤ 150 5.3.1. Σχεδιασμός και μεθοδολογία 150 5.3.2. Αποτελέσματα αξιολόγησης ΥτΤ 151 5.3.2.1. Επίπτωση στο φόρτο εργασίας 151 5.3.2.2. Συνέπεια ως προς την έγκαιρη αποστολή της μηνιαίας ενημέρωσης 152 5.3.2.3. Προσπάθεια & αποτελεσματικότητα σε έξι βασικές περί τις απουσίες διοικητικές διαδικασίες 153 5.3.2.4. Ικανοποίηση των ΥτΤ από τις λειτουργίες του eabs 155 5.3.2.5. Επιθυμητές δυνατότητες σε μελλοντικές επεκτάσεις του eabs 155 5.3.2.6. Αδυναμίες του eabs 156 5.4. Ικανοποίηση των στελεχών της Διοίκησης 157 5.4.1. Σχεδιασμός και μεθοδολογία 157 5.4.2. Αποτελέσματα αξιολόγησης στελεχών 158 6. Χρηματοδότηση και βιωσιμότητα 161 6.1. Εξασφάλιση χρηματοδότησης και βιωσιμότητας 161 6.2. Αντιμετώπιση αποσταθεροποιητικών παραγόντων 161 7. Συμπεράσματα – Μελλοντικές επεκτάσεις 163 7.1. Οφέλη 163 7.2. Μελλοντική έρευνα/ανάπτυξη 164 Βιβλιογραφία 165 Παράρτημα A – Υπηρεσιακά έντυπα 169 Παράρτημα Β – Ερωτηματολόγιο προς τους κηδεμόνες 173 Παράρτημα Γ – Ερωτηματολόγιο προς τους υπεύθυνους των τμημάτων 177 Παράρτημα Δ – Ερωτηματολόγιο προς τα στελέχη της διοίκησης 181
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GEORGIADIS K.pdfΜεταπτυχιακή εργασία4.08 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11309
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.