Βασικά στοιχεία για την ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής συνεργατικής διδασκαλίας και ενός επιτυχημένου μαθησιακού περιβάλλοντος: απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ό,τι αφορά τις δικές τους ικανότητες για συνεργατική διδασκαλία (Master thesis)

Χατζητσακίρογλου, Μαρία


The purpose of this research was to identify the main parameters for the development of a successful co-operative teaching and an effective learning environment in Greece’s primary schools. To this end, the specific objectives of the research, beyond the theoretical examination of both co-operative teaching and flexible learning spaces, was to reveal the viewpoint of primary school teachers on a) the skills they need to have for the application of a successful cooperative teaching, b) the benefits and barriers of teaching in flexible learning spaces, and c) the parameters that make the most of a successful cooperative teaching, and an effective learning environment in primary schools in the country. To meet the three above objectives, 105 teachers from the prefecture of Thessaloniki, all of whom teach in primary schools, participated in a questionnaire survey. The questionnaire included three sections beyond the general section of demographic questions that responded to the above three objectives. In summary, the teachers’ responses revealed that under certain conditions co-operative teaching can be successfully applied to primary schools in the country, and that flexible learning spaces can serve as a facilitator to this application with the, of course, that the correct application of these spaces is not limited to issues related to students, teachers, parents or even to the state.
Alternative title / Subtitle: "Key elements for the development of an effective co-operative teaching and a successful learning environment: views of primary school teachers in relation to their abilities for co-operative teaching
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Keywords: Πρωτοβάθμια εκπαίδευση;Συνεργατική διδασκαλία;Μαθησιακό περιβάλλον;Ανοιχτός σχεδιασμός;Ευέλικτοι χώροι μάθησης
Description: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διαπιστωθούν οι κύριες παράμετροι για τη διαμόρφωση μιας επιτυχημένης συνεργατικής διδασκαλίας και ενός αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος στα δημοτικά σχολεία της χώρας
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11306
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή εργασία
Submission Date: 2019-12-02T10:49:32Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publication date: 2019-02-02
Bibliographic citation: Χατζητσακίρογλου Μαρία , Βασικά στοιχεία για την ανάπτυξη μιας αποτελεσματικής συνεργατικής διδασκαλίας και ενός επιτυχημένου μαθησιακού περιβάλλοντος: απόψεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε ό,τι αφορά τις δικές τους ικανότητες για συνεργατική διδασκαλία "Key elements for the development of an effective co-operative teaching and a successful learning environment: views of primary school teachers in relation to their abilities for co-operative teaching,Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, ΑΤΕΙΘ, 2019
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διαπιστωθούν οι κύριες παράμετροι για τη διαμόρφωση μιας επιτυχημένης συνεργατικής διδασκαλίας και ενός αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος στα δημοτικά σχολεία της χώρας. Για το σκοπό αυτό οι επιμέρους στόχοι της έρευνας και πέραν της εξέτασης σε θεωρητικό επίπεδο τόσο της συνεργατικής διδασκαλίας όσο και των ευέλικτων χώρων εκμάθησης ήταν να αποκαλυφτεί η άποψη των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης α) για τις ικανότητες που πρέπει να έχουν για την εφαρμογή μιας επιτυχημένης συνεργατικής διδασκαλίας, β) για τα οφέλη και τα εμπόδια από τη διδασκαλία στους ευέλικτους χώρους εκμάθησης και γ) για τις παραμέτρους που συμβάλλουν τα μέγιστα στην διαμόρφωση μιας επιτυχημένης συνεργατικής διδασκαλίας και ενός αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος στα δημοτικά σχολεία της χώρας. Για την κάλυψη των τριών παραπάνω στόχων, εβδομήντα πέντε δάσκαλοι και τριάντα καθηγητές ειδικότητας του νομού Θεσσαλονίκης, που όλοι διδάσκουν σε δημοτικά σχολεία, συμμετείχαν σε μια έρευνα ερωτηματολόγιου. Το ερωτηματολόγιο, περιλάμβανε τρεις ενότητες πέραν της γενικής ενότητας των δημογραφικών ερωτήσεων, οι οποίες και απαντούν στους παραπάνω τρεις στόχους. Συγκεντρωτικά από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών διαπιστώθηκε πως με συγκεκριμένες προϋποθέσεις η συνεργατική διδασκαλία μπορεί να εφαρμοστεί επιτυχημένα στα δημοτικά σχολεία της χώρας και μάλιστα πως αρωγός στην επιτυχημένη αυτή εφαρμογή μπορεί να είναι ευέλικτοι χώροι μάθησης, αρκεί φυσικά η ορθή εφαρμογή αυτών να μην περιορίζεται από σχετιζόμενα με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς ακόμη και με το κράτος εμπόδια ή/ και προβλήματα.
The purpose of this research was to identify the main parameters for the development of a successful co-operative teaching and an effective learning environment in Greece’s primary schools. To this end, the specific objectives of the research, beyond the theoretical examination of both co-operative teaching and flexible learning spaces, was to reveal the viewpoint of primary school teachers on a) the skills they need to have for the application of a successful cooperative teaching, b) the benefits and barriers of teaching in flexible learning spaces, and c) the parameters that make the most of a successful cooperative teaching, and an effective learning environment in primary schools in the country. To meet the three above objectives, 105 teachers from the prefecture of Thessaloniki, all of whom teach in primary schools, participated in a questionnaire survey. The questionnaire included three sections beyond the general section of demographic questions that responded to the above three objectives. In summary, the teachers’ responses revealed that under certain conditions co-operative teaching can be successfully applied to primary schools in the country, and that flexible learning spaces can serve as a facilitator to this application with the, of course, that the correct application of these spaces is not limited to issues related to students, teachers, parents or even to the state.
Table of contents: ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ 5 ABSTRACT 6 ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ 7 ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΠΙΝΑΚΩΝ 9 ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ 12 1Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ 15 1.1 Εισαγωγή 15 1.2 Σκοπός της έρευνας 16 1.3 Ερευνητικά ερωτήματα 17 2Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ - ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 18 2.1 Εκπαίδευση σε σχολεία με χώρους ανοιχτού σχεδιασμού 18 2.1.1 Σχολεία με χώρους ανοιχτού σχεδιασμού 18 2.1.2 Μαθητο-κεντρικό εποικοδομιστικό περιβάλλον μάθησης 28 2.2 Συνεργασία των εκπαιδευτικών και μετάβαση στη συνεργατική διδασκαλία 30 2.2.1 Συνεργασία των εκπαιδευτικών 30 2.3 Συνεργατική και ομαδική διδασκαλία 32 2.3.1 Ομαδική διδασκαλία 33 2.3.1.1 Οφέλη ομαδικής διδασκαλίας 34 2.3.2 Συνεργατική διδασκαλία 34 2.3.2.1 Συνεργατική διδασκαλία και η διαδικασία της 38 2.3.2.2 Οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τη συνεργατική διδασκαλία 39 2.3.2.3 Οφέλη της συνεργατικής διδασκαλίας στους μαθητές 41 2.3.3 Περιορισμοί συνεργατικής και ομαδικής διδασκαλίας 43 2.4 Ευέλικτοι χώροι εκμάθησης 45 2.4.1 Ιστορικό πλαίσιο 45 2.4.1 Ευέλικτοι χώροι εκμάθησης 46 2.5 Επαγγελματική μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη 49 2.6 Ηγεσία και περιβάλλοντα μάθησης 51 2.7 Υποστήριξη, συστήματα και πόροι 52 3Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ - ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ 54 3.1 Μεθοδολογία 54 3.2 Πληθυσμός και δείγμα - διαδικασία διεξαγωγής της έρευνας 56 3.3 Ερευνητικό εργαλείο 57 3.4 Μέθοδος Ανάλυσης Αποτελεσμάτων 58 3.5 Προστασία των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων 59 3.6 Περιορισμοί της Έρευνας 59 4Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ 60 5Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ - ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 87 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 90 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 100
Advisor name: Ιωαννίδου, Ειρήνη
Examining committee: Ιωαννίδου, Ειρήνη
Publishing department/division: Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publishing institution: teithe
Number of pages: 100 σ.
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11306
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.