Οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ρόλο του μαθήματος των εικαστικών στο δημοτικό σχολείο (Master thesis)

Αγγέλου, Σωτήριος


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑγγέλου, Σωτήριοςel
dc.date.accessioned2019-11-19T10:57:43Z-
dc.date.available2019-11-19T10:57:43Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11290-
dc.descriptionΜέσω της διδασκαλίας της Τέχνης, δηλαδή με την «αισθητική αγωγή» αγωγή το σχολείο συμβάλλει στην ανάπτυξη του παιδιού.el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectΕικαστικάel
dc.subjectΔημοτικό σχολείοel
dc.titleΟι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ρόλο του μαθήματος των εικαστικών στο δημοτικό σχολείοel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.secondaryTitleopivious of primary school teachers for the role of visual cource in primary schoolen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary10712-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2019-02-02-
heal.bibliographicCitation"Αγγέλου Σωτήριος", "Οι απόψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ρόλο του μαθήματος των εικαστικών στο δημοτικό σχολείο opivious of primary school teachers for the role of visual cource in primary school","Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων", "ΑΤΕΙΘ", ¨"2019"el
heal.abstractΜέσω της διδασκαλίας της Τέχνης, δηλαδή με την «αισθητική αγωγή» αγωγή το σχολείο συμβάλλει στην ανάπτυξη του παιδιού με τρόπο ολιστικό. Ειδικότερα με την εικαστική αγωγή, το Δημοτικό Σχολείο στοχεύει στην καλλιέργεια της δημιουργικότητάς του, της φαντασίας του και μέσα από την ενίσχυση της κοινωνικοποίησης και της προσωπικότητάς του, στόχος είναι η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου μαθητή, η εκτίμηση από μέρους του της καλλιτεχνικής κληρονομιάς και τέλος η σύνδεση της τέχνης με την καθημερινή ζωή. Στην παρούσα μελέτη γίνεται μια απόπειρα για τη διερεύνηση του ρόλου και της θέσης που κατέχει η «εικαστική αγωγή» στο σύγχρονο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και ειδικότερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, μέσα από τις απόψεις που έχουν διαμορφώσει οι εκπαιδευτικοί, τόσο οι δάσκαλοι (ΠΕ70), όσο και οι εκπαιδευτικοί των καλλιτεχνικών μαθημάτων (ΠΕ08). Πιο αναλυτικά μας ενδιαφέρει η άποψή τους για τη σημασία της «εικαστικής αγωγής», τον ρόλο που διαδραματίζουν τα εικαστικά στο σύγχρονο σχολείο, για τον τρόπο που εμπλέκονται οι ίδιοι στη διδασκαλία, τη μεθοδολογική τους προσέγγιση, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν ως προς τη διεξαγωγή του μαθήματος και τέλος για το αν θεωρούν την εκπαίδευσή τους, σε σχέση με το συγκεκριμένο αντικείμενο, επαρκή. Απώτερος σκοπός της εργασίας, είναι η ανάδειξη των απόψεων των εκπαιδευτικών για το ρόλο του μαθήματος της «εικαστικής αγωγής» στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να διερευνηθούν τα αίτια που οδηγούν στην ενδεχόμενη υποβάθμιση του μαθήματος, σε αντίθεση με τις πραγματικές διαστάσεις της παιδαγωγικής του αξίας.el
heal.abstractThrough the teachings of Art, that is known as "aesthetic education", the school contributes to the child's development in a holistic way. In particular, with art education, Primary School aims to cultivate its creativity, imagination and through the enhancement of its socialization and personality, the aim is the development of a complete student, the appreciation of the artistic heritage and finally the connection of the art with everyday life. In the present study, an attempt is being made to explore the role and position of "visual arts" in the modern Greek educational system and in particular in primary education, through the views that teachers have shaped both general teachers and teachers of arts courses. More specifically, we are interested in their view of the importance of "art education", the role played by visual arts in contemporary school, the way that teachers are involved in teaching, their methodological approach, the difficulties they face in their lessons and whether they consider their education to be adequate in relation to the subject. The ultimate goal of the work is to highlight the views of teachers on the role of the "visual arts" lesson in primary education in order to investigate the causes that lead to the potential degradation of the course, as opposed to the real dimensions of its pedagogical value. Work is completed in two parts. The first (theoretical framework) includes the presentation of modern scientific views on the dynamic relationship between education and visual arts, as well as the theoretical background of the necessity and the offer of visual arts to students. It also presents the purpose of visual arts lessons, a brief historical retrospection of artistic education, elements of teacher education, as well as some suggestions of international networks for teaching the lesson. The second (empirical part) begins with an overview of the starting point, purpose and objectives of the research. After the methodology has been decided and the validity and reliability of the research are examined, the presentation and analysis of the data and the discussion of its research findings are presented. The study is completed with the presentation of bibliography and annexes (questionnaires and interviews of teachers).en
heal.tableOfContentsΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ...................................................................................................................σελ.5 Abstract ..........................................................................................................................σελ.7 ΕΙΣΑΓΩΓΗ – ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ......................................................... σελ.10 ΜΕΡΟΣ Α΄- ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. Η σχέση της τέχνης με την εκπαίδευση............................................σελ.13 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: Η εικαστική αγωγή ως εργαλείο προσέγγισης της γνώσης............σελ.21 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: Η εικαστική αγωγή ως διαδικασία ανάπτυξης κριτικής και δημιουργικής σκέψης....................................................................................................σελ.28 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Ο κοινωνικός χαρακτήρας της εικαστικής αγωγής........................σελ.33 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: Η διδακτική των εικαστικών............................................................σελ.37 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: Αναλυτικά προγράμματα της εικαστικής αγωγής 6.1 Τα αναλυτικά προγράμματα (Δ.Ε.Π.Π.Σ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ).................................σελ.45 6.2 Ο σκοπός της εικαστικής αγωγής..........................................................................σελ.48 6.3 Τα εργαστήρια εικαστικών και το διδακτικό υλικό.............................................σελ.51 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7: Η πραγματικότητα της εικαστικής αγωγής 7.1 Εικαστική Αγωγή - Η ελληνική και η διεθνής κατάσταση................................σελ.55 7.2 Μια σύντομη ιστορική αναδρομή..........................................................................σελ.58 7.3 Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην εικαστική αγωγή– Στοιχεία από το Δίκτυο Ευριδίκη για την εικαστική αγωγή. ...................................σελ.63 7.4 Οι προτάσεις της μελέτης του Δικτύου Ευριδίκη και άλλων διεθνών δικτύων, για την εικαστική αγωγή.............................................................................................σελ.66 ΜΕΡΟΣ Β΄- ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8: Μεθοδολογία της έρευνας.................................................................σελ.71 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9: Εγκυρότητα – αξιοπιστία – περιορισμοί της έρευνας....................σελ.75 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10: Αποτελέσματα της έρευνας.............................................................σελ.78 10.1. Παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τα ερωτηματολόγια των δασκάλων...σελ.80 10.2. Παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τις συνεντεύξεις των εικαστικών εκπαιδευτικών. .............................................................................................................σελ.83 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΣΥΖΗΤΗΣΗ...........................................................................σελ.88 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ..........................................................................................................σελ.92 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι : ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΠΕ70 ( ΔΑΣΚΑΛΩΝ)......σελ.105 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ : ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ (ΠΕ08)..............σελ.112el
heal.advisorNameΦέρμελη, Γεωργίαel
heal.committeeMemberNameΦέρμελη, Γεωργίαel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages112 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11290
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.