Επιχειρηματικό σχέδιο marketing μεταλυκειακής εκπαίδευσης 2ου Δημόσιου Ι.Ε.Κ. περιοχής Νέας Σμύρνης Νομού Λάρισας (Master thesis)

Καραγιώργου, Δήμητρα


This Diploma Thesis was developed in the framework of the acquisition of a postgraduate diploma in the "Administration of Educational Units" of Alexandrio TEI. Thessaloniki. The issue addressed in this paper is the development of a strategic marketing plan for a public education institution for post-secondary education in the prefecture of Larissa. Promoting educational institutions is a complex process as it is a service provision. A feature of public education is its social character and the statutory economic and legal framework that it applies. This diploma is required to examine if the organization is sustainable and whether and to what extent a marketing plan can be applied to the 2nd Public IEK. Larissa because of the tight, inelastic legal framework that governs it, its social character and the limited finances it manages. In this context, the objectives of the present work, which is to describe in detail the current situation of the organization and its administrative structure, present its vision and mission, as well as its competitors and its competitive advantage in the market of the prefecture of Larissa. In this study, reference to the legal form of the educational organization and the political and legal status surrounding it can’t be missed. The usefulness of strategic marketing planning is the choice of the current strategic decision alternatives that will affect the educational organization in its future development. An important role in this paper is therefore the strategic analysis of swot that analyzes the internal and external environment of the organization. This analysis will lead to the definition of the regular marketing to be used, that is to determine the four components of the marketing mix, the educational product provided, the pricing policy followed, the distribution channels used and the promotional and projection mix. The first part refers to the historical development of marketing, analyzes educational marketing and the marketing mix of educational organizations. The National Development Policy for Education is presented in the period 2017-2021 and is defined as the wider, current Pest Analysis. The last part provides financial analysis of the present educational organization. All sources of finance are presented and personal proposals and estimates are presented too in order to draw further economic resources and the organization to become strong and sustainable.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Keywords: Μεταλυκειακής εκπαίδευσης;Στρατηγικό σχέδιο;Μάρκετινγκ;Εκπαιδευτικό μάρκετινγκ;Post-secondary education;Business Plan;Marketing;Educational marketing
Description: Η παρούσα διπλωματική μελέτη εκπονήθηκε στο πλαίσιο απόκτησης μεταπτυχιακού διπλώματος στη «Διοίκηση Εκπαιδευτικών μονάδων» του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης. Αντικείμενο της αποτελεί η εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου marketing ενός δημόσιου εκπαιδευτικού οργανισμού μεταλυκειακής εκπαίδευσης στο νομό Λάρισας.
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11274
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή εργασία
Submission Date: 2019-11-18T10:07:28Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publication date: 2018-02-03
Bibliographic citation: "Καραγιώργου Δήμητρα" "Επιχειρηματικό σχέδιο marketing μεταλυκειακής εκπαίδευσης 2ου Δημόσιου Ι.Ε.Κ. περιοχής Νέας Σμύρνης Νομού Λάρισας" "Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων" "ΑΤΕΙΘ" "2018"
Abstract: Η παρούσα διπλωματική μελέτη εκπονήθηκε στο πλαίσιο απόκτησης μεταπτυχιακού διπλώματος στη «Διοίκηση Εκπαιδευτικών μονάδων» του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης. Αντικείμενο της αποτελεί η εκπόνηση στρατηγικού σχεδίου marketing ενός δημόσιου εκπαιδευτικού οργανισμού μεταλυκειακής εκπαίδευσης στο νομό Λάρισας. Η προώθηση των εκπαιδευτικών οργανισμών είναι μια πολυσύνθετη διαδικασία καθώς υπάγεται στην παροχή υπηρεσιών. Χαρακτηριστικό γνώρισμα της δημόσιας εκπαίδευσης είναι ο κοινωνικός της χαρακτήρας και το θεσμοθετημένο από το κράτος οικονομικό και νομικό πλαίσιο που εφαρμόζεται. Η διπλωματική αυτή καλείται να εξετάσει αν ο οργανισμός είναι βιώσιμος και εάν και σε τι βαθμό μπορεί να εφαρμοστεί ένα marketing plan στο 2ο Δημόσιο Ι.Ε.Κ. Λάρισας λόγω του σφικτού ανελαστικού νομικού πλαισίου που το διέπει, του κοινωνικού του χαρακτήρα και των περιορισμένων οικονομικών που διαχειρίζεται. Στο πλαίσιο αυτό διαμορφώνονται και οι στόχοι της παρούσας εργασίας, η οποία καλείται να περιγράψει αναλυτικά την υφιστάμενη κατάσταση του οργανισμού και τη διοικητική του διάρθρωση, να παρουσιάσει το όραμα και την αποστολή του αλλά και να ορίσει τους ανταγωνιστές και το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας του νομού Λάρισας. Σε αυτή τη μελέτη δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η αναφορά στη νομική μορφή του εκπαιδευτικού οργανισμού και στο πολιτικό και νομικό καθεστώς που τον πλαισιώνει. Η χρησιμότητα του στρατηγικού σχεδιασμού marketing εναπόκειται στην επιλογή των σημερινών εναλλακτικών επιλογών στρατηγικών αποφάσεων που θα επηρεάσουν τον εκπαιδευτικό οργανισμό στην εξέλιξή του μελλοντικά. Συνεπώς, σημαντικό ρόλο στην παρούσα μελέτη έχει η στρατηγική ανάλυση swot που παρουσιάζει αναλυτικά το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον του οργανισμού. Η ανάλυση αυτή θα οδηγήσει στον ορισμό των τακτικών marketing που θα χρησιμοποιηθούν, δηλαδή στον καθορισμό των τεσσάρων συστατικών του μίγματος marketing, του εκπαιδευτικού προϊόντος που παρέχεται, της τιμολογιακής πολιτικής που ακολουθείται, των καναλιών διανομής που χρησιμοποιούνται και του μίγματος προώθησης και προβολής. Στο πρώτο μέρος γίνεται αναφορά στην ιστορική εξέλιξη του marketing, αναλύεται το educational marketing και το μείγμα marketing εκπαιδευτικών οργανισμών. Παρουσιάζεται η Εθνική Αναπτυξιακή Πολιτική για την Παιδεία την περίοδο 2017- 2021 και ορίζεται το ευρύτερο, σημερινό Μακρό Περιβάλλον (Pest Analysis). Στο τελευταίο μέρος γίνεται χρηματοοικονομική ανάλυση του παρόντος εκπαιδευτικού οργανισμού. Παρουσιάζονται όλες οι πηγές χρηματοδότησης και παρατίθενται προσωπικές προτάσεις και εκτιμήσεις προκειμένου να αντληθούν περαιτέρω οικονομικές πηγές και ο οργανισμός να ισχυροποιηθεί και να παραμείνει βιώσιμος.
This Diploma Thesis was developed in the framework of the acquisition of a postgraduate diploma in the "Administration of Educational Units" of Alexandrio TEI. Thessaloniki. The issue addressed in this paper is the development of a strategic marketing plan for a public education institution for post-secondary education in the prefecture of Larissa. Promoting educational institutions is a complex process as it is a service provision. A feature of public education is its social character and the statutory economic and legal framework that it applies. This diploma is required to examine if the organization is sustainable and whether and to what extent a marketing plan can be applied to the 2nd Public IEK. Larissa because of the tight, inelastic legal framework that governs it, its social character and the limited finances it manages. In this context, the objectives of the present work, which is to describe in detail the current situation of the organization and its administrative structure, present its vision and mission, as well as its competitors and its competitive advantage in the market of the prefecture of Larissa. In this study, reference to the legal form of the educational organization and the political and legal status surrounding it can’t be missed. The usefulness of strategic marketing planning is the choice of the current strategic decision alternatives that will affect the educational organization in its future development. An important role in this paper is therefore the strategic analysis of swot that analyzes the internal and external environment of the organization. This analysis will lead to the definition of the regular marketing to be used, that is to determine the four components of the marketing mix, the educational product provided, the pricing policy followed, the distribution channels used and the promotional and projection mix. The first part refers to the historical development of marketing, analyzes educational marketing and the marketing mix of educational organizations. The National Development Policy for Education is presented in the period 2017-2021 and is defined as the wider, current Pest Analysis. The last part provides financial analysis of the present educational organization. All sources of finance are presented and personal proposals and estimates are presented too in order to draw further economic resources and the organization to become strong and sustainable.
Table of contents: ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1. Σκοπός της εργασίας……………………………………………………………12 2. Δομή της εργασίας……………………………………………………………...13 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: MARKETING ΚΑΙ MARKETING ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ 1.1 Ορισμός marketing…………………………………………………………….15 1.2 Ιστορική αναδρομή marketing……………………………………………...….16 1.3 Marketing στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς (Educational Marketing)….....17 1.4 Μείγμα marketing εκπαιδευτικών οργανισμών………………………………..20 1.5 Εθνική Αναπτυξιακή Πολιτική για την Παιδεία (2017-2021)…………………22 1.6 Ευρύτερο Μακρο Περιβάλλον (Ανάλυση PEST)………………………………24 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΟΡΑΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗ 2.1 Όραμα για τη δημόσια εκπαίδευση……………………………………………..27 2.2 Αποστολή του 2ου Δημόσιου Ι.Ε.Κ. Λάρισας………………………………….30 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ 3.1 Ανάλυση του παρόντος περιβάλλοντος του 2ου Δ.Ι.Ε.Κ…………………...…..32 3.2 Ανταγωνιστικό περιβάλλον……………………………………………………...37 3.3 Νομικό- Πολιτικό πλαίσιο. Νομική μορφή…………………………………......38 3.4 Διοίκηση…………………………………………………………………………40 3.4.1 Διευθυντής……………………………………………………………….....40 3.4.2 Υποδιευθυντής……………………………………………………………...41 3.4.3 Σύλλογος Διδασκόντων…………………………………………………….42 3.4.4 Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας………………….....43 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ MARKETING 4.1 Στρατηγική Ανάλυση (SWOT Analysis)………………………………...…….44 4.1.1 Δυνατά σημεία………………………………………………………...……46 4.1.2 Αδύνατα σημεία…………………………………………………………….47 4.1.3. Ευκαιρίες…………………………………………………………………...47 4.1.4 Απειλές……………………………………………………………………...48 4.2 Ανάλυση Καταναλωτών………………………………………………………...54 4.3 Στόχοι Marketing 2ου Δ.Ι.Ε.Κ…………………………………………………...55 4.4 Στοχοποίηση της εκπαιδευτικής αγοράς………………………………………..56 4.5 Μοντέλο Porter………………………………………………………………….56 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΤΑΚΤΙΚΕΣ MARKETING 5.1 Εκπαιδευτικό προϊόν και τοποθέτηση προϊόντος………………………..…….59 5.2 Τιμολογιακή πολιτική…………………………………………………………..62 5.3 Κανάλια διανομής………………………………………………………………63 5.4 Μείγμα προώθησης και προβολής……………………………………………...64 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6: ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ 6.1 Κρατική Επιχορήγηση………………………………………………………….66 6.2 Ευρωπαϊκή Χρηματοδότηση…………………………………………………...70 6.3 Τακτική Επιχορήγηση Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ…………………………………………..71 6.4 Κυλικείο………………………………………………………………………..72 6.5 Σχολική Επιτροπή………………………………………………………………75 6.6 Χορηγίες, Δωρεές και Συμβάσεις με ιδιώτες…………………………………...76 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ…………………………………………77 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ………………………....80 ΕΠΙΛΟΓΟΣ…………………………………………………..84 'Το διοικείν εστί προβλέπειν' Αλκιβιάδης. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ…………………………………………….85 7.1 Ελληνική Βιβλιογραφία………………………………………………………….85 7.2 Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία………………………………………………………87 7.3 Διαδικτυακή Βιβλιογραφία………………………………………………………88 7.4 Νόμοι, ΦΕΚ, Προεδρικά Διατάγματα……………………………………………89
Advisor name: Γκούνας, Αθανάσιος
Examining committee: Γκούνας, Αθανάσιος
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publishing institution: teithe
Number of pages: 91 σ.
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karagiorgou Dimitra.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1.27 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11274
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.