Κοινωνικές και Επικοινωνιακές Δεξιότητες Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής (Master thesis)

Διαμαντή, Βασιλική


In modern times, with the changing working conditions and the demands of the working environment multiplying daily, influenced by international developments, the social and communicative skills of employees are of the utmost importance for a successful professional career. According to Goleman (2011), the individual needs social and communication skills to cope with and respond to the challenges of the modern market, and also to successfully manage their interpersonal relationships in their professional environment. The importance of these is of particular significance in the sensitive area of special education as special education teachers are encouraged to cultivate through them and develop particular interpersonal relationships with those involved in the learning process, both with their students and with their families, but also with any other body or organization involved that enhances the work of special education and training. By conducting this research work, we are initially attempting to penetrate into the sensitive area of special education, analyzing its content in depth, the changes that have taken place over the years to this day, both in Greece and internationally. We want to define the content of social, communication skills and emotional intelligence and to associate it with the special education teacher and the role he/she is required to play in the field of special education. In particular, we study the extent to which social and communication skills are used by teachers at both levels of special education and their perceptions of them in order to manage their feelings satisfactorily in the conduct of their school activities with the obstacles hampering their work.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Keywords: Κοινωνικές δεξιότητες;Επικοινωνία;Ειδική αγωγή;Εκπαίδευση;Social skills;Communication;Education
Description: Στη σύγχρονη εποχή με τις συνθήκες εργασίας να μεταβάλλονται συνεχώς και τις απαιτήσεις του εργασιακού περιβάλλοντος να πολλαπλασιάζονται καθημερινά, δεχόμενες επιρροή από τις διεθνείς εξελίξεις, οι κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες των εργαζομένων αποτελούν υψίστης σημασίας εφόδιο για μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11262
Table of contents: Περίληψη………………………………………………………………………………………...5 Ευχαριστίες………………………………………………………………………………………7 Εισαγωγή…………………………………………………………………………………………8 Α. ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 1. Κεφάλαιο 1ο – Ειδική Αγωγή…………………………………………………….....10 1.1. Ορισμός ειδικής Αγωγής…………………………………………………………………....10 1.2. Η ειδική αγωγή στην Ελλάδα και η συγκριτική θεώρηση με άλλες χώρες………………...14 1.3. Το Ειδικό Σχολείο και τα τμήματα Ένταξης………………………………………………..18 1.4. Ο ειδικός παιδαγωγός……………………………………………………………………….21 1.5. Οι σχέσεις των ειδικών παιδαγωγών με τους μαθητές, τους γονείς και τους κοινωνικούς φορείς………………………………………………………………. ..…………....23 2. Κεφάλαιο 2ο – Κοινωνικές και Επικοινωνιακές Δεξιότητες………………...29 2.1. Η επικοινωνιακή διαδικασία ……………………………………………………………….29 2.2. Δεξιότητες- Ορισμοί και Αποσαφηνίσεις…………………………………………………...31 2.3. Κοινωνικές Δεξιότητες……………………………………………………………………...32 2.4. Επικοινωνιακές Δεξιότητες………………………………………………………………....34 2.5. Η συναισθηματική νοημοσύνη των εκπαιδευτικών………………………………………...36 3. Κεφάλαιο 3ο –Κοινωνικές και Επικοινωνιακές Δεξιότητες Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής……………………………………………………….39 3.1. Ο ρόλος του σύγχρονου ειδικού παιδαγωγού στο σχολείο……………………....................39 3.2. Οι κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες του ειδικού παιδαγωγού……………….…...41 3.3. Τα χαρακτηριστικά του αποτελεσματικού ειδικού παιδαγωγού……………………………43 3.4. Η συναισθηματική νοημοσύνη και ο συναισθηματικά έξυπνος ειδικός εκπαιδευτικός……………………………………………………………………………45 3.5. Επιμόρφωση των ειδικών παιδαγωγών στις κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες ως μέσο για την αυτοαποτελεσματικότητά τους…………………………………….47 Β.ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 4. Κεφάλαιο 4ο –Μεθοδολογία……………………………………………………...….49 4.1. Σκεπτικό και Στόχοι Έρευνα………………………………………………………………..49 4.2. Συμμετέχοντες………………………………………………………………………………51 4.3. Ερευνητικά Εργαλεία……………………………………………………………………….52 4.3.1. Κλίμακα αξιολόγησης Συναισθηματικών και Κοινωνικών δεξιοτήτων του καλού εκπαιδευτικού……………………………………………………………………………………52 4.3.2. Wong Law Emotional Intelligence Scale…………………………………………………53 4.3.3. Teachers’ Sense of Efficacy Scale………………………………………………...............54 4.3.4. Είδος Στατιστικών Αναλύσεων…………………………………………………………...54 5. Κεφάλαιο 5ο –Αποτελέσματα………………………………………...………………55 5.1. Εκτιμήσεις συμμετεχόντων για τις επικοινωνιακές δεξιότητες του αποτελεσματικού εκπαιδευτικού στην Ειδική Εκπαίδευση………………………………………………………...55 5.2. Εκτιμήσεις συμμετεχόντων για την συναισθηματική νοημοσύνη και την αυτοαποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού στην Ειδική Εκπάιδευση………………………...56 5.3. Διερεύνηση επίδρασης των δημογραφικών παραγόντων στις εκτιμήσεις των συμμετεχόντων…………………………………………………………………………………..57 5.4. Διερεύνηση της σημαντικότητας των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και συσχέτισή της με την συναισθηματική νοημοσύνη και την αυτοαποτελεσματικότητά τους…………………………………………………………………..64 6. Κεφάλαιο 6ο – Συζήτηση και Συμπεράσματα………………………...……….....66 6.1.Εκτιμήσεις συμμετεχόντων για τις επικοινωνιακές δεξιότητες του καλού εκπαιδευτικού στην Ειδική Εκπαίδευση…………………………………………………………………………66 6.2.Σημαντικές Επικοινωνιακές και Κοινωνικές Δεξιότητες……………………………………67 6.3. Η επιρροή των δημογραφικών δεδομένων στις κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής……………………………………………………………...69 6.4. Η σχέση των κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής με την συναισθηματική τους νοημοσύνη και την αυτοαποτελεσματικότητά τους………………………………………………………………………………………………71 6.5. Συμπεράσματα………………………………………………………………………………74 7. Κεφάλαιο 7ο - Βιβλιογραφία………………………………………………………….76 7.1 Ελληνική……………………………………………………………………………………..76 7.2 Ξένη………………………………………………………………………………………….79 Παράρτημα...…………………………………………………………………………….…...85
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diamanti.pdfΜεταπτυχιακή εργασία1.41 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11262
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.