Η συμβολή του καινοτόμου προγράμματος ΖΕΠ στην αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής των μαθητών ρομά (Master thesis)

Γαϊτάνης, Λεωνίδας


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓαϊτάνης, Λεωνίδαςel
dc.date.accessioned2019-11-06T12:54:21Z-
dc.date.available2019-11-06T12:54:21Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11231-
dc.descriptionΗ μαθητική διαρροή αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο με διαχρονική διαδρομή. Πλήττει μαθητές και μαθήτριες πολλών πληθυσμιακών ομάδων, κυρίως από ευάλωτες κοινωνικά ομάδες. Μια από αυτές τις πληθυσμιακές ομάδες είναι και οι Ρομά.el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕκπαίδευση, Ρομά, Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ), Τάξεις Υποδοχής (ΤΥ)el
dc.subjectKey words: Education, Roma, Educational Priority Zones (EPZ), Integration Classesen
dc.titleΗ συμβολή του καινοτόμου προγράμματος ΖΕΠ στην αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής των μαθητών ρομάel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.secondaryTitleThe contribution of the innovative educational priority zoneprogram to the controntation of roma students ' school drop-outen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary10689-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2019-01-12-
heal.bibliographicCitationΓαϊτάνης Λεωνίδας,Η συμβολή του καινοτόμου προγράμματος ΖΕΠ στην αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής των μαθητών ρομά The contribution of the innovative educational priority zoneprogram to the controntation of roma students ' school drop-out, Διοίκηση επιχειρήσεων, ΤΕΙ, 2019el
heal.abstractΗ μαθητική διαρροή αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο με διαχρονική διαδρομή. Πλήττει μαθητές και μαθήτριες πολλών πληθυσμιακών ομάδων, κυρίως από ευάλωτες κοινωνικά ομάδες. Μια από αυτές τις πληθυσμιακές ομάδες είναι και οι Ρομά. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος για την εκπόνηση της μεταπτυχιακής μου εργασίας σχετίζεται με τον χώρο εργασίας μου και το προσωπικό ενδιαφέρον μου για το αντικείμενο. Εργαζόμενος ως δάσκαλος στην περιοχή της Ν. Σμύρνης στη Λάρισα και σε σχολείο όπου φοιτούν μαθητές Ρομά, διαπίστωσα ότι παρουσιάζεται ένα μεγάλο ποσοστό μη συστηματικής φοίτησης μαθητών/μαθητριών Ρομά και κατά συνέπεια και μαθητικής διαρροής. Δεδομένου ότι η σημασία της εκπαίδευσης στη διαμόρφωση της μετέπειτα ενήλικης ζωής των μαθητών/μαθητριών είναι πολύ σημαντική και μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην αλλαγή της κοινωνικής κατάστασής τους, θεώρησα χρήσιμο να ερευνήσω τους λόγους αυτής της μη συστηματικής φοίτησης (και μαθητικής διαρροής) και να εξετάσω κατά πόσο οι Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ) με τα τμήματα των Τάξεων Υποδοχής (ΤΥ) μπορούν να συμβάλλουν στην αλλαγή της στάσης των Ρομά απέναντι στο σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα. Έγινε ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο μέσω του οποίου καταγράφηκαν οι απόψεις των γονέων μαθητών/μαθητριών Ρομά, που φοιτούν σε Τάξη Υποδοχής, σχετικά με την αποτελεσματικότητα των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ). Η συλλογή και η ανάλυση των αποτελεσμάτων οδήγησε στο συμπέρασμα ότι οι γονείς βλέπουν θετικά τη λειτουργία των ΖΕΠ.el
heal.abstractAbstract It has been documented that school drop-out consists a global issue that persists through time. It affects all students coming from different groups of people and it usually stems from social exclusion. One of these vulnerable groups is the Roma. The choice of this particular topic for my dissertation thesis is directly linked to my workplace and my personal interest in this subject. Working as a primary school teacher in N. Smirni, Larissa and teaching in a school which many Roma students attend, I noticed that there was high non-systematic attendance and school drop-out rate. Given that education plays a vital role in shaping students’ adult life and it can significantly contribute to changing their social situation, I considered it useful to investigate the reasons for school drop-out and to examine the degree to which the Educational Priority Zones (EPZ) and Integration Classes (IC) can assist in changing Roma’s attitude towards schools and the prevailing educational system. For the purpose of this study a qualitative research was conducted, and a questionnaire was used in order to investigate Roma parents’ opinion about the effectiveness of EPZ. The collection and analysis of the results led to the conclusion that Roma parents have a positive attitude towards the Educational Priority Zones.en
heal.tableOfContentsΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Περίληψη…………………………………………………………................................5 Abstract………………………………………………………………………………..6 Εισαγωγή…………………………………………………………………………........7 1. Κεφάλαιο 1ο : ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ…………………………………………8 1.1 Σχολική / Μαθητική διαρροή……………………………………………………...8 1.2 Διαπολιτισμική εκπαίδευση……………………………………………………...10 1.3 Ο πολιτισμικά ευαίσθητος εκπαιδευτικός ……………………………………….13 2. Κεφάλαιο 2ο : Εκπαιδευτική ανισότητα - Εκπαίδευση των Ρομά…………….17 2.1 Πολιτικές Πρακτικές…………………………………………………………..…19 2.2 Ευρωπαϊκές εκπαιδευτικές πολιτικές για τους Ρομά……………………………..22 2.3 Παρεμβατικά προγράμματα για Ρομά παιδιά στην Ελλάδα………………………25 2.4.Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ)…………………………………...29 2.4.1 Εκπαιδευτικό Υλικό…………………………………………………………….33 2.4.2 Καθήκοντα και αρμοδιότητες Κοινωνικών Λειτουργών των ΖΕΠ……………..34 2.4.3 Καθήκοντα και αρμοδιότητες Ψυχολόγων των ΖΕΠ…………………………..36 2.4.5 Προτάσεις για την αποτελεσματικότητα των Τάξεων Υποδοχής………………38 3. Κεφάλαιο 3ο : Οικισμός Νέας Σμύρνης Λάρισας………………………………..39 3.1 Το υπό διερεύνηση σχολείο……………………………………………………....41 4.Κεφάλαιο 4ο : Η μεθοδολογία της έρευνας………………………………………42 4.1 Ανάλυση αποτελεσμάτων-στατιστικά στοιχεία…………………………………..44 ΕΠΙΛΟΓΟΣ…………………………………………………………………………..61 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑel
heal.advisorNameΦέρμελη, Γεωργίαel
heal.committeeMemberNameΦέρμελη, Γεωργίαel
heal.academicPublisherΔιοίκηση Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages75 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/11231
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.