Αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων

Καραγιάννης,Δημήτριος/ Κουδουνής,Δημήτριος


Institution and School/Department of submitter: ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
Keywords: Αυτόματα;Αυτοκίνητα;Κιβώτια;Ταχύτητα
Issue Date: 11-Nov-2013
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή εργασία παρουσιάζει τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κιβώτια ταχυτήτων επιτρέπουν ,μεγαλύτερη οικονομία στην οδήγηση. Χάρη στον προγραμματισμό τους ο κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει στο εύρος των στροφών που έχει την καλύτερη λειτουργία του.Τα τελευταία χρόνια η ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτρονικών συστημάτων άλλαξε σημαντικά τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων μετάδοσης της κίνησης.Έχοντας σαν στόχο την οικονομία, την άνεση και την ασφάλεια, οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσίασαν εξελιγμένα συστήματα μετάδοσης της κίνησης. Έτσι τα αυτόματα κιβώτια άρχισαν να κερδίζουν έδαφος ακόμα και στην ευρωπαϊκή αγορά. Με την κατάργηση του πεντάλ του συμπλέκτη οι αλλαγές ταχυτήτων πραγματοποιούνται αυτόματα, προσφέροντας έτσι, το αυτόματο κιβώτιο, σημαντική άνεση σε σχέση με τα συμβατικά. Παράλληλα τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κιβώτια ταχυτήτων επιτρέπουν ,μεγαλύτερη οικονομία στην οδήγηση. Χάρη στον προγραμματισμό τους ο κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει στο εύρος των στροφών που έχει την καλύτερη λειτουργία του.Tα αυτόματα κιβώτια είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα στην αμερικάνικη αγορά, ενώ και στην αγορά της βόρειας Ευρώπης γνωρίζουν, εδώ και δεκαετίες, σημαντικάμεγαλύτερη επιτυχία σε σχέση με τις μεσογειακές χώρες και την Ελλάδα.Με το αυτόματο κιβώτιο, το αυτοκίνητο γίνεται σαφώς πιο ξεκούραστο μέσαστην κίνηση της πόλης, από την άλλη όμως ταιριάζει σαφώς λιγότερο στη σποροδήγηση, καθώς ο οδηγός δεν αισθάνεται ότι έχει τον πλήρη έλεγχο, ενώ ενίοτε τρομάζει όταν οι ταχύτητες αλλάζουν απρόβλεπτα σε στενές διαδρομέςμε διαδοχικές στροφές.Επιπλέον, το αυξημένο κόστος, η μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων, καθώς και ο μικρότερος αριθμός σχέσεων ενός κλασικού αυτόματου κιβωτίου σε σχέση με ένα αντίστοιχο χειροκίνητο, σημαίνει ότι μια τέτοια διάταξη ταιριάζει πιο πολύσ' ένα αυτοκίνητο πολυτελείας, με κινητήρα μεγάλου κυβισμού και με αρκετήροπή, ώστε να μην επηρεάζεται ουσιαστικά από το συνολικά μικρότερο αριθμό σχέσεων.
Description: Πτυχιακή Εργασία--Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών-- Τμήμα Οχημάτων,2009--αα1285
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/10293
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/10293
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.