Η σχέση των καταναλωτών της Θεσσαλονίκης με την επισήμανση των τροφίμων και τη διατροφική ετικέτα (Bachelor thesis)

Κατιδιώτη, Χριστίνα/ Κυρκιώτη, Όλγα/ Πρασσά, Μαρία


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚατιδιώτη, Χριστίναel
dc.contributor.authorΚυρκιώτη, Όλγαel
dc.contributor.authorΠρασσά, Μαρίαel
dc.date.accessioned2022-09-05T14:01:58Z-
dc.date.available2022-09-05T14:01:58Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15242-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία – Σχολή Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής – Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας,2018 α.α 9499el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectτρόφιμαel
dc.subjectετικέτες τροφίμωνel
dc.subjectδιατροφική επισήμανσηel
dc.subjectδιατροφικοί ισχυρισμοίel
dc.subjectκαταναλωτέςel
dc.subjectfooden
dc.subjectfood labellingen
dc.subjectnutrition informationen
dc.subjectnutrition claimsen
dc.subjectconsumersen
dc.titleΗ σχέση των καταναλωτών της Θεσσαλονίκης με την επισήμανση των τροφίμων και τη διατροφική ετικέταel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΠτυχιακή εργασίαel
heal.classificationFood--Labelingen
heal.classificationΤρόφιμα--Επισήμανσηel
heal.classificationConsumer behavioren
heal.classificationΚαταναλωτική συμπεριφοράel
heal.classificationConsumers--Greece--Thessaloniki--Attitudesen
heal.classificationΚαταναλωτές--Ελλάδα--Θεσσαλονίκη--Στάσειςel
heal.identifier.secondary9499-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής / Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίαςel
heal.publicationDate2018-03-09-
heal.bibliographicCitationΚατιδιώτη Χ., Κυρκιώτη Ο., Πρασσά Μ. (2018). Η σχέση των καταναλωτών της Θεσσαλονίκης με την επισήμανση των τροφίμων και τη διατροφική ετικέτα (Πτυχιακή εργασία).Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.el
heal.abstractΣκοπός: Στόχος της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η προσέγγιση και ανάλυση των γνώσεων και των απόψεων των καταναλωτών της Θεσσαλονίκης, σχετικά με την επισήμανση των τροφίμων και τη διατροφική ετικέτα. Μεθοδολογία: Η έρευνα βασίστηκε σε δείγμα μεγέθους 1.200 καταναλωτών, που κατοικούν στη Θεσσαλονίκη. Το δείγμα ήταν τυχαίο και το αποτελούν άνδρες και γυναίκες ηλικίας 18 ετών και άνω. Πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο αποτελείται από 33 ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου, με στόχο την διερεύνηση της συμπεριφοράς του κάθε καταναλωτή κατά την αγορά των τροφίμων. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με κατάλληλο λογισμικό πακέτο (SPSS) για την ασφαλή εξαγωγή συμπερασμάτων. Συμπεράσματα: Το δείγμα των 1.200 ατόμων αποτελείται κατά 54% από γυναίκες και 46% από άντρες. Το γυναικείο φύλο δίνει μεγαλύτερη προσοχή στις ετικέτες τροφίμων, κυρίως στα μακροθρεπτικά συστατικά. Περίπου το μισό δείγμα (557 άτομα) ήταν καταναλωτές νεαρής ηλικίας 18 ως 30 ετών, καθώς και καταναλωτές (637 άτομα) με μηνιαίο εισόδημα χαμηλότερο των 1.000 ευρώ. Οι νεαρής ηλικίας καταναλωτές διαβάζουν συχνότερα τις ετικέτες των τροφίμων επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους στον έλεγχο του βάρους και την αισθητική, ενώ οι μεγαλύτερες ηλικίες λιγότερο, αλλά τις θεωρούν πιο αξιόπιστες. Τα άτομα με το χαμηλότερο εισόδημα (<600 ευρώ) επηρεάζονται πολύ περισσότερο από την τιμή αγοράς των τροφίμων, σε σχέση με τα εύπορα (>1500 ευρώ). Τα άτομα χαμηλού μορφωτικού επιπέδου (πρωτοβάθμια εκπαίδευση) σπάνια διαβάζουν τις ετικέτες τροφίμων, σε αντίθεση με τα έχοντα υψηλό μορφωτικό επίπεδο (τριτοβάθμια εκπαίδευση). Τέλος, οι οικογένειες με τουλάχιστον ένα παιδί ενδιαφέρονται περισσότερο για την ασφάλεια και τη θρεπτική αξία των τροφίμων, σε σχέση με τους άγαμους και τα ζευγάρια χωρίς παιδιά.el
heal.abstractPurpose: The purpose of this thesis is to approach and analyze the knowledge and opinions of the consumers of Thessaloniki regarding the labeling of food and the nutrition claims. Methods: The following survey was based on a sample of 1,200 consumers, residing in Thessaloniki. The sample consists of random residents, men and women aged 18 and over. The survey was carried out using questionnaires, consisting of 33 questions, closed and open-ended, aimed at investigating the behavior of each consumer in the food market. Statistical analysis of the data was done with appropriate software packages (SPSS) for safely deducting conclusions. Conclusions: The sample of 1,200 individuals consists of 54% of women and 46% of men. Female gender gives more attention to food labels, especially to macronutrients. Approximately half of the sample (557 individuals) were consumers aged 18 to 30, as well as consumers (637 people) with a monthly income of less than EUR 1,000. Young consumers read food labels more often than older people, by focusing on weight and aesthetics, while older people consider them more reliable. People with the lowest income (<600 euros) are much more affected by the purchase price of food than the wealthy (> 1500 euros). Low-educated people (primary education) rarely read food labels, as opposed to those with a high level of education (tertiary education). Finally, families with at least one child are more interested in the safety and nutritional value of food than unmarried and couples without children.en
heal.advisorNameΚυρανάς, Ευστράτιοςel
heal.committeeMemberNameΚυρανάς, Ευστράτιοςel
heal.academicPublisherΣχολή Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής / Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίαςel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages91 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15242
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.